Electronic Arts Inc. heeft vandaag EA SPORTS™ UFC® 4 onthuld met UFC®-kampioen middengewicht Israel “The Last Stylebender” Adesanya en UFC-weltergewichtdeelnemer Jorge “Gamebred” Masvidal als het officiële cover-atletenduo van het spel. Het volgende spel in de populaire UFC-franchise zorgt voor een nieuwe ervaring die de speler en zijn eigen vechter centraal stelt in de actie. Met een gloednieuw uniform voortgangssysteem, vernieuwde takedown- en grondmechanismen, vloeiendere clinch-naar-aanvalscombinaties en de kans om de oorsprong van vechtsport te ervaren in gloednieuwe omgevingen biedt UFC 4 de meest gepolijste mixed martial arts-ervaring tot nu toe. Spelers die het spel pre-orderen*, kunnen vanaf dag één een van de meest langverwachte gevechten in de geschiedenis van de vechtsport spelen met wereldkampioenen zwaargewicht Anthony Joshua en Tyson Fury.
“EA SPORTS UFC 4 is het beste vechtspel ooit”, aldus UFC President Dana White. “Fans kunnen spelen in toparena’s en Backyard- en Kumite-omgevingen. In dit spel kun je met de beste atleten uit de UFC-geschiedenis spelen, plus legenden als Bruce Lee en bokskampioenen Anthony Joshua en Tyson Fury. Dit spel is gewoon waanzinnig goed.”
“Ik ben het gezicht van de nieuwe golf UFC-vechters, dus het voelt goed om de sport voor dit UFC-spel van de nieuwe generatie te vertegenwoordigen”, aldus UFC-kampioen middengewicht Israel Adesanya. “Ik hoop dat mijn fans het net zo leuk zullen vinden om met mij te spelen als ikzelf.”
In EA SPORTS™ UFC® 4 wordt de vechter gevormd door zijn vechtstijl, prestaties en persoonlijkheid. Spelers kunnen personages ontwikkelen en aanpassen via een geünificeerd voortgangssysteem in alle modes om in de nieuwe Career Mode als onbekende amateur uit te groeien tot UFC-superster. Nieuw in UFC 4 is dat spelers kunnen genieten van vier gloednieuwe omgevingen, waaronder The Kumite, The Backyard, UFC Apex en Action Avenue, of de wereld kunnen uitdagen in nieuwe Blitz Battles of Online World Championships om de onbetwiste kampioen te worden. Prestatiedetails zoals gewichtsklasse en een van de vijf MMA-disciplines, waaronder worstelen, jiujitsu, boksen en nog veel meer, definiëren hoe spelers vechten, en 1600+ nieuwe uitrustingen die je kunt verdienen, 120+ emotes en meer stellen spelers in staat om tijdens het spelen uiting te geven aan hun persoonlijkheid.
“UFC 4 is het meest authentieke MMA-spel ooit”, aldus Brian Hayes, Creative Director, EA SPORTS UFC. “We hebben een bloederige gevechtservaring gecreëerd waarmee spelers hun eigen UFC-nalatenschap kunnen creëren via Create a Fighter, de oorsprong van MMA kunnen verkennen op onze nieuwe strijdtonelen en volledige controle kunnen krijgen over elke aanval en takedown met onze vernieuwde kernspelmechanismen.”
“MMA draait om meer dan de riem. Het gaat erom wie je bent als persoon en de vastberadenheid die een onbekende vechter drijft om uit te groeien tot een verkoopsucces in arena’s in de hele wereld”, aldus UFC-weltergewicht Jorge Masvidal. “Ik ben opgegroeid met gevechten in de achtertuin, dus het is voor mij spannend om die vechtstijl naar UFC 4 te zien komen, waar spelers blijk kunnen geven van hun Gamebred-mentaliteit.”
In gameplay bieden vloeiende clinch-naar-aanvalscombinaties responsievere en authentieke staande gameplay-ervaringen, terwijl vernieuwde takedown- en grondmechanismen meer controle geven in deze belangrijke fases van het gevecht. Hoe of waar spelers ook spelen, EA SPORTS UFC 4 stelt ze in elk gevecht centraal. Vloeiende clinch-bediening brengt RPM naar de kunst van de ‘clinch’ en voegt een belangrijk strategisch element toe aan het aanvalssysteem. RPM Tech zorgt voor een vernieuwde takedown met talloze nieuwe takedown-animaties, die worden geactiveerd door spelersbesturing en vechtersattributen. Er is een nieuw submission-systeem gebouwd om een vereenvoudigde spelervaring te bieden, met meer manieren om over te gaan naar submission-pogingen, een genadeslag te versnellen of high-impact slams te maken als ontsnapping.
Daarnaast introduceert een vernieuwing van de Career Mode een gloednieuwe manier om achtergrondverhalen van vechters te ontwikkelen; deze vernieuwing zorgt tijdens de carrière van de vechter tevens voor een diepgaand evolutieproces. Via de nieuwe vechtersevolutie-feature kunnen spelers de vaardighedenset van een vechter bepalen, omdat vechters met elke uitgevoerde slag of takedown ervaring opdoen in die specifieke discipline. Relationship Building brengt de impact van samenwerkingen en rivaliteit naar UFC 4: je leert van zowel vriend als vijand om ervaring op te doen en jezelf cruciale vaardigheden eigen te maken. Spelers kunnen hun pad selecteren, zodat ze de gevechten, gewichtsklasse en rivaliteit kunnen kiezen die ze willen, en geen carrière meer hetzelfde is.
EA SPORTS UFC 4 is wereldwijd verkrijgbaar op vrijdag 14 augustus voor de PlayStation®4 en Xbox One. Spelers die het spel nu pre-orderen* krijgen de boksers Tyson Fury en Anthony Joshua, samen met een Backyard Customization Pack en Kumite Customization Pack inclusief cosmetische items. Er zijn extra voordelen beschikbaar voor spelers die UFC 4 kopen via een in-game tile in UFC 3 of UFC 2, inclusief 10% korting op UFC 4, krijgskunstlegende Bruce Lee en 500 UFC-punten. Kijk voor meer informatie op EA SPORTS™ UFC® 4
EA Access**-leden kunnen een voorsprong krijgen door zich vanaf 7 augustus in de UFC 4-proefversie met vroegtijdige toegang te storten. Gedurende deze periode krijgen leden ook de kans om mee te doen aan de UFC 4-uitdagingen vóór de release waarmee je in-game valuta kunt vrijspelen. Voor meer informatie bezoek je https://www.ea.com/nl-nl/ea-access