Met toch wel wat goede succesvolle en winstgevende franchises onder de riem, noem een FIFA en Madden, is EA Sports toch wwel één van de grootste bronnen van inkomsten voor EA. Zoals het er nu uitziet bereikt EA Sports alleen al meer dan 230 miljoen spelers wereldwijd, maar het bedrijf heeft ambitie om nog meer te groeien.
In een interview met Axios, liet EA Sports general manager Daryl Holt weten dat in de komende vijf jaar ze dit willen uitbreiden naar 500 miljoen spelers, meer dan het dubbele. De plannen zijn om geografisch terein te winnen maar ook nieuwe modellen te gaan gebruiken. Het bedrijf mikt erop om “a sustained offering of sports gaming content to players around the clock,” te leveren aldus het rapport.
“We’re creating very much a social aspect and social networks within our games,” aldus Holt.
Wat NBA betreft, EA bracht NBA Live tot stoppen in 2019, liet toen weten dat het de franchise opnieuw wou bouwen. Holt laat weten dat het hier nog druk mee is. “We’ve got some next-generation HD basketball projects that we have been talking about and designing and working on,”.
Waar ondertussen Konami een rebranding heeft door geknald op hun Pro Evo serie, welke verder gaat als eFootball, een free-to-play service platform, is de gedachte dat EA hier ook naar toe gaat. Holt laat weten dat de jaarlijkse release van deze titels niet snel zal stoppen, wel kijkt EA naar het complete business model.
“I think it is an evolution that is happening around the gaming industry in different ways,” laat hij weten. “How we unlock the big beat of sports into that type of a service, I think we’ll see over the course of the future.”