Electronics Arts Inc. en Juventus, een van de grootste en meest succesvolle Italiaanse voetbalclubs ter wereld, kondigden vandaag een nieuwe partnerschap voor meerdere jaren aan, waardoor Juventus terugkeert naar EA SPORTS’ beroemde voetbalvideogame met ingang van EA SPORTS™ FIFA 23, dat 30 september uitkomt.
Met dit partnership wordt EA SPORTS de enige sport-videogame partner, met volledig authentieke in-game integratie van het Allianz Stadium, het stadion van Juventus, en de clublogo’s en tenues. Beide partners kijken ernaar uit om samen te werken aan een aantal lifestyle- en culturele initiatieven die nieuwe mogelijkheden zullen bieden buiten het voetbal.
Naast het partnerschap met de club, zal voormalig voetballer Claudio Marchisio als FUT Hero aanwezig zijn en zal huidige speler Dušan Vlahović als ambassadeur optreden voor EA SPORTS FIFA 23.
Over Marchisio is bekend dat hij via de opleiding van Juventus is uitgegroeid tot een clublegende en publiekslieveling. Hij won meerdere Scudetto-titels en bevestigt die status nu met een Hero-item in-game in FIFA 23 Ultimate Team (FUT). FUT Heroes zijn een aantal van de meest gedenkwaardige spelers die ooit op het veld stonden, nu verpakt als nieuwe items in de game om de meest onvergetelijke momenten te vertegenwoordigen die ze zo geliefd hebben gemaakt bij het publiek. Vlahović wil bewijzen dat hij een van de beste jonge spitsen ter wereld is. In de afgelopen jaren heeft hij een ongelooflijk doelpuntensaldo opgebouwd. Hij is voor het eerst een ambassadeur, waarmee hij in de lijst van EA SPORTS met allerlei vooraanstaande spelers komt.
“We vinden het geweldig dat we onze sterke toewijding aan het Italiaanse voetbal opnieuw kunnen bevestigen met dit exclusieve partnerschap met Juventus,” zegt David Jackson, VP of brand bij EA SPORTS FIFA. “Deze fenomenale club betekent zoveel voor ons en onze fans, en hiermee kan EA SPORTS de meeste authentieke en uitgebreide interactieve voetbalervaringen blijven bieden in FIFA 23 en verder.
“We zijn trots om terug te keren bij EA SPORTS,” zei Giorgio Ricci, Chief Revenu Officer bij Juventus. “De partnership met EA SPORTS gaat verder dan het concept van een traditioneel partnership, waarin we in een gezamenlijk project naar de toekomst kijken, met een nieuwe generatie praten, we gebruik gaan maken van nieuwe trends, urban-cultuur en lifestyle. We kozen voor EA SPORTS om een stap verder te gaan omdat het een partner is waarmee we een visie en ambitie delen. We zijn blij deze reis te gaan maken met een brand dat opvalt vanwege zijn originaliteit, uniekheid en innovatie, net zoals Juventus dat doet.”
EA SPORTS heeft bijna 30 jaar de FIFA-franchise ontwikkeld en uitgegeven, met ongekende authenticiteit, waarbij spelers aan de slag kunnen met de grootste competities, clubs en spelers in het wereldvoetbal, allemaal met de modernste gameplay en realisme. Fans kunnen de nieuwste opnamen van Juventus ervaren in het ecosysteem van EA SPORTS FIFA, zoals FIFA Mobile en FIFA Online.
Begin juli bracht Electronic Arts informatie naar buiten over EA SPORTS FIFA 23, dat wereldwijd vanaf 30 september verkrijgbaar is, met updates over zijn baanbrekende next-gen HyperMotion2*-gameplaytechnologie die elk moment op het veld naar een hoger niveau tilt en meer. Met 300 individuele gelicentieerde partners, die spelers toegang geven tot meer dan 19.000 atleten in 700 teams, in 100 stadions en meer dan 30 competities over de hele wereld, is FIFA 23 de enige plek waar je in iconische competities kunt spelen zoals de UEFA Champions League, UEFA Europa League, de gloednieuwe UEFA Europa Conference League, de Premier League, Bundesliga, LaLiga Santander, CONMEBOL Libertadores, CONMEBOL Sudamericana en nu als Juventus in de Serie A.