Dynasty Warriors: Origins kiest niet voor de open-wereld benadering van Dynasty Warriors 9, en ontwikkelaar Omega Force omschrijft het als een terugkeer naar de basis met een vernieuwde focus op tactische actie. Dit betekent echter niet dat het spel inlevert op schaal. De actieserie van Koei Tecmo en Omega Force staat erom bekend om grote aantallen vijanden tegelijk op het scherm te tonen, en volgens serieproducent Tomohiko Sho is de schaal die de aankomende Origins op dit vlak bereikt alleen mogelijk dankzij de huidige generatie hardware.
In een recent interview met The Gamer zei Sho: “Origins is iets dat alleen in deze tijd gemaakt kan worden. Het gevoel van het slagveld is een van de concepten uit de begindagen. En nu, met de huidige generatie consoles en pc’s, kunnen we dit echt verder verkennen.”
Natuurlijk zou het geen gemakkelijke opgave zijn om spelers tegen duizenden vijanden tegelijk te laten vechten, allemaal zichtbaar op het scherm, maar Sho zei dat het ontwikkelingsteam uiteindelijk wist te bereiken wat ze wilden.
“De programmeurs hadden het moeilijk,” zei hij. “De programmeurs van ons team wilden minstens 10.000 soldaten op het scherm laten zien. Dat was ook hun ambitie. Het was waarschijnlijk moeilijk voor hen om dat te doen, maar ze hebben echt hard gewerkt, en ik denk dat je dat kunt zien in hoe het eruitziet op het scherm.”
“Met de PlayStation 2 konden we niet doen wat we wilden vanwege de technologische beperkingen,” voegde hij toe. “Maar naarmate de technologie zich ontwikkelde, met de PlayStation 3, 4 en 5, konden we steeds meer van wat we aanvankelijk wilden implementeren.”
Dynasty Warriors: Origins verschijnt op 17 januari volgend jaar voor PS5, Xbox Series X/S en pc.