Home Gaming Dying Light: The Following Review

Dying Light: The Following Review

Dying Light: The Following – Enhanced Edition, heel simpel gezegd is de laatste het totaal pakket. The Following biedt je alles wat Dying Light je niet bood. De grootste toevoeging aan je game is de Buggy. En hoe werkt dit allemaal nu samen?

Waarom een Buggy? De map van The Following is iets uitgebreid, namelijk twee keer zo groot als het origineel, en waar we eerst door de stad vlogen zijn we nu verplaatst de akkers. En de buggy? Deze rijdt als een zonnetje, een strakke weg ligging zorgt ervoor dat je makkelijk over de wegen scheur, na de diverse upgrades aan het voertuig wordt het alleen maar een fijnere rit. Het rijden is niet zonder gevaar, doordat je minder snel aan de kant kan ben je ook een makkelijker doelwit voor de zombies, daarbij staan de Bombers je overal op te wachten en de Virals, die me in de normale game al de stuipen op het lijf joegen, blijven hier doodleuk aan je auto hangen. Met de vele zombies die je op je bumper plak heb je ook nog de omgevallen bomen die je mag ontwijken, er zit dan ook een heus schade model in de game en je zal er ook voor moeten zorgen dat je je voertuig regelmatig repareer.

09dyinglightfollowing

Net als jij persoonlijk bevat je voertuig een eigen skill tree met upgrades, hiermee kan je diverse toevoegingen en verstevigen aan je wagen toepassen om de rit fijner te maken. Denk aan wat Nitro, een kooiconstructie, etc etc. Het is wel gesteld dat het rijden dus ook niet zonder risico is maar zeker een goeie toevoeging.

Naast het voertuig maakt ook de kruisboog zijn intreden in de game, voor wie The Walking Dead volgt en fan van Darryl is weet wat je met je kruisboog teweeg kan brengen. Het is heerlijk om stilletjes een pijl door een zombie zijn hoofd te splitsen. Deze pijlen kan je net als je werpsterren voorzien van vuur, of het laten ontploffen bij impact. Het spel wordt er meteen wat leuker op.

Techland heeft best uitgepakt in de Enhanced Editie, zo zal je naast de buggy en de kruisboog ook genieten van de volgende toepassingen :

• Legend system, Na het vol spelen van je Skill tree krijg je toegang tot de Legend Tree, hier kan je doorgaan met het boosten van je stats, dit kan tot 250 levels. Bij elke 25 krijg je nieuwe wapens en kleding. Je snap vast wel dat wij nog niet zover gekomen zijn.

• Nightmare Difficulty, Wie de standaard game al makkelijk vond kan dus nu genieten van een nieuwe Nightmare moeilijkheids graad. Hierin duren je nachten langer, de schade en gezondheid van de zombies is drastisch toegenomen. Eigenlijk is dit echt, maar dan ook echt een uitdaging voor je. Ik heb dit zelf niet kunnen ervaren. Ik durf ervoor uit te komen dat ik nog niet zo ver was in game.
    • Bounties System, Techland introduceert drie soorten Bounties aan de game: Basic Bounties, Dailies, en Community Challenges. De Basic Bounties kom je tegen op je pad en voltooi je soms zonder dat je het doorheb. De Dailies zijn dagelijks nieuwe challenges die iets meer uitdaging bieden. En de laaste vereist een ruime community want je zal soms met de hele wereld 1,000,000 zombies af moeten slachten. De beloning zijn erg leuk en worden naar mate de moeilijkheid ook hoger.

En verder bied de game het volgende:

• New Enemy Attacks & Behaviors
  • New Parkour Moves
  • #DrinkForDLC Content
  • Greater Firearm Variety, new NPC Models
  • Improved Human Enemy and Volatile AI
  • HUD and Video Filter Customizations
  • Console Performance Upgrades
  • Gameplay Quality Improvements
  • Overall Game Look and Feel Improvements
  • Enhanced Facial Expressions
  • Audio Upgrades

Conclusie:

Dying Light The Following is eigenlijk een stand alone DLC zoals je hem graag zie. Mocht je de game al hebben kan je altijd upgraden maar als je deze nog niet in bezit heb is dit de editie die je wil halen. Als DLC is dit een ware aanvulling op je game, de toevoeging van de diverse nieuwe items zorgt voor vele uren meer speel plezier. Ik ben voorlopig nog niet uitgevochten en ga rustig verder. The Following slaat bij deze de spijker op de zombie 😉