Home Gaming Dragon Quest Builders 2: Heerlijke builder

Dragon Quest Builders 2: Heerlijke builder

by Mark van Truijen

Dragon Quest heeft me eigenlijk altijd wel getrokken. Je had vroeger Final Fantasy en Dragon Quest, ik vind beide echt vet maar trok altijd meer naar Dragon Quest. Het heeft een bepaalde charme over zich. Zelfs de Spinoff titels van de game pakken je meteen in. Zo ook Dragon Quest Builders 2. Deze titel heeft meer in zich dan je op het eerste oog zou denken. Mocht je bekend zijn met deel 1 dan weet je dat die game al aardig pittig was, het combineerde minecraft met wat survival en een vleugje Dragon Quest. Het vervolg neemt deze basis en bouwt daar eigenlijk goed op verder.

Het opvallendste is toch wel het verhaal, deze is aanzienlijk gegroeid vergeleken met deel 1. Deel 1 was goed en makkelijk om te starten, je kon zo gaan bouwen. Deel 2 neemt de tijd om jouw tot dat moment te krijgen. Je begint als een bouwer die is ontvoerd door een crew die erop uit zijn om wraak te nemen op het weg vagen van hun clan. Dit doen ze door elke bouwer uit het land te ontvoeren.

Je vindt jezelf terug vast op zee met hen, je krijgt een taak mee… fix het schip en doe de klusjes die we je geven. Helaas is het schip niet bestand tegen de krachten van de zee, uiteindelijk tref je jezelf aan op een eiland. Je ontmoet andere drenkelingen en samen dien je een manier te vinden om naar de andere eilanden te reizen, dit doe je om nieuwe materialen te vinden om te bouwen, nieuwe mensen naar je dorp te krijgen en zo het eiland te laten groeien

De charme van deel 1, het bouwen samen met het volbrengen van taken bleek een uitstekende combinatie te zijn. Deel 2 pakt het net iets anders aan, elk stuk dialoog is wat rijker en heeft wat meer leven in zich. Ben je fan van de serie en deel 1 dan ga je zeker genieten van deel 2.

Net als het verhaal is ook het gameplay gedeelte aangepakt en geupdate. De basis is hetzelfde, verken het eiland, vergaar materiaal, maak nieuwe items, en ga zo nog even door. Er zijn wat kwaliteits verbeteringen door gevoerd om de game nog beter te maken. Zo is er een nieuwe sprint actie en cape gliding, dit bied wat meer fun in het verkennen van het eiland. Ook is de hoogte voor gebouwen wat vergroot en en is er de optie om te zwemmen en oceanen te verkennen toegevoegd. Dit geeft je ineens een stuk meer opties als het gaat om bouwen.

De grootste verandering in de game is misschien wel de focus op groepen en community’s. De game nodigt je eigenlijk al meteen uit voor de multiplayer, zo is er de optie om andere werelden te bezoeken en hier gebouwen te bouwen, enkel de verhaal missies zijn dan niet toegangkelijk. In de single player is er een meer gemeenschappelijke focus, naarmate je verder komt in het verhaal en meer dorpsbewoners vergaard, zul je zien wat de impact is. Dorpbewoners zullen helpen met bouwen en vechten en des te meer je er hebt des te groter de uitdaging. Grote bouw taken kan je dan weer toevertrouwen aan de dorpsbewonders, hierdoor heb jij weer wat meer tijd om te verkennen.

Alles wat je doet voor het dorp valt op, zo zullen ze voor elke maaltijd, elke oogst, etc, hartjes laten vallen. Deze hartjes zijn de “Gratitude Points” en worden gebruikt om je dorp te levelen, hiermee vergroot het de efficientie van je dorp en krijg je weer wat recepten erbij. Het is ook super leuk om wat bewoners mee te nemen op verkenning, deze zullen je helpen in de gevechten die je onderweg tegenkomt.

En natuurlijk horen er in een Dragon Quest titel slimes, jawel ze zijn er weer. Helaas is het vechten in de game nou niet het sterkste onderdeel. Het is een beetje meppen in het niks, dus neem zeker die bewoners mee. Door te vechten ga je zoals een goeie RPG betaamd level up, hierdoor krijg je weer toegang tot sterkere wapens, enkel is het nou niet hetgeen waarvoor je deze titel moet kopen.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x