Na bijna een decennium sinds de laatste game keert BioWare’s Dragon Age-franchise terug met Dragon Age: The Veilguard. De release staat gepland voor later deze maand en biedt tal van functies, van een uitgebreide karaktercreator tot meerdere specialisaties en bouwopties. Uiteraard bevat het ook een volledige reeks toegankelijkheidsopties.
In een nieuwe blogpost bevestigde de ontwikkelaar opnieuw het bestaan van meerdere moeilijkheidsniveaus. Ook werd Keeper geïntroduceerd, dat prioriteit geeft aan de samenstelling van het team en uitrusting boven “reactietijden.” Dan is er Underdog, net onder Nightmare, dat “strategische planning en tactische beslissingen” vereist. Unbound biedt volledige aanpassing van het gevecht, met enkele instellingen waaronder:
- Richtassistentie
- Richtvergrendeling
- Gevechtstiming
- Vijandelijke agressie
- Vijandelijke schade
- Vijandelijke gezondheid
- Vijandelijke weerstanden
- Vijandelijke kwetsbaarheid
- Voorkom dood
Er zijn ook enkele verkenningsopties, zoals frequent automatisch opslaan, afstand en zichtbaarheid van glinsterende objecten, zichtbaarheid van waypoints, de mogelijkheid om op elk moment te pauzeren, en meer.
Je kunt de UI en HUD aanpassen (die ook verborgen of verwijderd kunnen worden). De grootte, kleur en doorzichtigheid van ondertitels kunnen worden aangepast, terwijl er ook kleurenfilters en audiowaarschuwingen voor inkomende aanvallen zijn inbegrepen. Degenen die gevoelig zijn voor bewegingsziekte kunnen de bewegingsonscherpte volledig uitschakelen, een persistent stip inschakelen en de camerschudding aanpassen.
Wat betreft de bediening zijn de controller- en toetsenbordinvoeren volledig opnieuw instelbaar, met opties om de invoergevoeligheid en deadzones aan te passen. Je kunt ook instellen dat ingehouden invoeren slechts één keer getikt hoeven te worden.