Real Time Tactics-game Dog Duty is uitgebracht op Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One en Steam. De actievolle titel is een zesjarig project ontwikkeld door de tweepersoons ontwikkelingsstudio Zanardi & Liza. Het afgelopen jaar sloot mede-ontwikkelaar SOEDESCO Studios, de in-house ontwikkelstudio van uitgever SOEDESCO, zich aan bij de kracht en concentreerde zich voornamelijk op de consoleversie van de game. Dog Duty’s gloednieuwe lanceringstrailer geeft een voorproefje van alle actie die de spelers te wachten staat.
Leonardo Zimbres, oprichter en hoofdontwikkelaar van Zanardi & Liza, heeft Dog Duty gecreëerd met zijn geest en persoonlijke ervaringen in gedachten. Nostalgische herinneringen aan klassieke games en tv-series zoals Commandos, G.I. Joe en The Powerpuff Girls hielpen Dog Duty vorm te geven tot een retro-ogende Real Time Tactics-game met een gezonde dosis humor.
Wat begon als een klein project op pc, groeide uit tot een game die nu beschikbaar is op meerdere platforms. Met de hulp van SOEDESCO Studios konden Zanardi & Liza Dog Duty naar console brengen. Leonardo blikt terug op een vruchtbare samenwerking: ‘Ze concentreerden zich niet alleen op de consoleversie van de game, SOEDESCO Studios hielp me ook nieuwe inzichten te verwerven en ze brachten Dog Duty in een richting die het zeker leuker maakte om te spelen.’ -depth interview met Leonardo onthult hoe Dog Duty is ontstaan en belicht zijn zesjarige ontwikkelingsproces.