Tijdens een recente livestream hebben de associate game director van Diablo 4, Joe Piepiora, game director Joe Shely, en community chief Adam Fletcher toegegeven dat het team een fout heeft gemaakt met de recente verzwakkingen van verschillende personages die werden geĆÆntroduceerd met updates eerder deze week.
“Het is niet de beste speelervaring voor spelers daarbuiten,” zei Fletcher. “We zijn niet van plan om ooit nog een patch als deze te doen. We horen jullie luid en duidelijk.”
De ontwikkelaars gaven aan dat het team een fout heeft gemaakt bij het balanceren van enkele van de overweldigende builds die in Diablo 4 opdoken, maar dat het misschien te ver is gegaan, waarbij Piepiora zei: “Soms krijgen we het gewoon niet helemaal goed.”
Het trio kondigde tijdens de livestream aan dat ze binnen de komende twee weken een nieuwe update voor het spel zullen uitbrengen, patch 1.1.1. Onder andere zal de update het aantal monsters in Nightmare Dungeons en Helltides vergroten, en ook de XP-voortgang van level 50 tot 100 aanpassen.
De update zal ook enkele kwaliteitsverbeteringen brengen, zoals een extra opslagruimte en een verhoging van de elixir opslagcapaciteit naar 99. De update zal ook de kosten voor karakterherziening met ongeveer 40% verlagen.
Voor de toekomst is het plan van het team om meer Campfire Chat-livestreams te houden vlak voor de release van nieuwe updates, om de gedachtegang van de ontwikkelaars achter sommige van de veranderingen te bespreken en om feedback van spelers over de updates te peilen. Het team zal op 28 juli een andere Campfire Chat houden om dieper in te gaan op patch 1.1.1.
Ter context, de meest recente update voor Diablo 4 die eerder deze week werd uitgebracht, was zo controversieel dat verschillende spelers hun ongenoegen uitten door de gebruikersscores van het spel op de recensie-aggregator-website Metacritic te verlagen, waardoor de gebruikersbeoordelingen op PC op 2.8, op PS5 op 2.5 en op Xbox Series X/S op 4.2 kwamen te staan.