Om Diablo 4 een van de meest verwachte games van het jaar te noemen zou een enorme understatement zijn. Als de eerste nieuwe hoofdgame in meer dan een decennium is de opwinding rond de lancering van de actie RPG hoog, en de weg naar dit punt is zeker lang en tumultueus geweest. Maar voordat het spel uitkomt, heeft Diablo 4 onlangs achter de schermen een belangrijke mijlpaal bereikt.
Blizzard Entertainment bevestigde op Twitter dat Diablo 4 klaar is. De ontwikkelaar heeft het belangrijkste werk aan de titel afgerond en heeft een master klaar, wat betekent dat al het werk met betrekking tot afwerking en dergelijke vanaf dit punt in de vorm van pre-launch of day one patches zal komen.
Natuurlijk is de lancering slechts het begin voor Diablo 4. Blizzard heeft gezegd dat de actie RPG “vlezige” verhaalinhoud zal krijgen in post-launch updates elke drie maanden, terwijl spelers ook een battle pass hebben om zich in te verdiepen, die ongeveer 80 uur in beslag zal nemen. Ondertussen is ook bevestigd dat het spel spelers in staat zal stellen om de campagne over te slaan met een nieuw personage als ze deze al eerder hebben uitgespeeld.
Diablo 4 genoot onlangs van een enorm succesvolle beta, waarbij Blizzard een verscheidenheid aan tweaks en verbeteringen aan het spel heeft aangebracht, waaronder zijn dungeon lay-outs, klassebalancering, UI en nog veel meer. Meer nieuwe details over het spel zullen worden gedeeld in een Developer Update-livestream op 20 april.
Diablo 4 wordt uitgebracht op 6 juni voor Xbox Series X/S, PS5, Xbox One, PS4 en pc. Het zal draaien op 4K/60 FPS op Xbox Series X en 1080p/60 FPS op Xbox Series S.