Alex Treviño, oprichter van AENDOM, een project met als missie het creëren van kunstwerken geworteld in storytelling en het delen van creatieve processen om de volgende generatie kunstenaars te inspireren, stapt de NVIDIA Studio binnen om zijn collectie van dit initiatief te delen: Lunar Rover– aangedreven door GeForce RTX GPU’s.
Treviño begon zijn werk met het boetseren van modellen in zijn favoriete 3D-app, Blender. Met behulp van de RTX-versnelde OptiX ray tracing van Cycles in de viewport, aangedreven door zijn met GeForce RTX 3080 Ti GPU uitgeruste pc, ontsloot de kunstenaar interactieve, fotorealistische modellering met vloeiende bewegingen in de viewport.
“De mogelijkheden van mijn GeForce RTX GPU waren essentieel tijdens het textureren,” zei Treviño. “Beweging zonder vertraging en de mogelijkheid om moeiteloos snelle materiaalwijzigingen door te voeren waren vooral handig tijdens het wisselen van uiterlijk.”
Vervolgens importeerde hij zijn project in Adobe Photoshop voor postproductiewerk, waaronder het aanpassen van kleurgradatie, scherpte, ruis en chromatische aberratie, en het gebruik van opzoektabellen voor retoucheren – slechts een paar van de meer dan 30 GPU-versnelde functies die hij tot zijn beschikking had.
Door gebruik te maken van GeForce RTX GPU’s kon Treviño’s visie naadloos tot leven worden gebracht – het creëren van een desolaat landschap dat eenzaamheid en de emoties van rouw verkent.