Home Gaming Destiny 2 Lightfall Review

Destiny 2 Lightfall Review

Destiny 2 heeft in de jaren dat het uit is al aardig wat veranderingen ondergaan, met elke grote uitbreiding lijkt de game stappen te maken of een stukje te evolueren. De game is eigenlijk heel anders dan wat er oorspronkelijk is uitgekomen, dat is enkel maar omdat het zeker beter is geworden.

Nu moet ik zeggen dat ik na het spelen van een update en dan flink wat uren weer afdwaal en daarna met een nieuwe update weer terug kom in de game. Het is dan weer even inkomen, maar daarna kan je weer los. Wel is het echt wennen aan het armor systeem en meer. Wel is het zo dat met elke update de adaptatie van het nieuwe steeds soepeler lijkt te gaan.

Zo is er ook de nieuwe Strand subclass nu, de meest opvallende toevoeging en de campaign draait nu dan ook om het leren omgaan met deze toevoeging. Strand voelt redelijk uniek en echt nieuw aan als je hem vergelijkt met de rest van de klasses, daarbij heb je nu ineens de optie voor grapple en een slingshot optie, het geeft je ineens zoveel meer vrijheid in beweging. Daarnaast speel je doormiddel van de campaign nog wat meer opties vrij, deze maken de game echt ineens een heel stuk leuker.

Eerder al had ik het over het armorsysteem, de builtcraft zogenoemd. Dit is misschien wel de opvallendste verandering die Destiny 2 heeft ondergaan. De combinatie van mods, armor stats en allerlei aanpassingsopties voor je specifieke subclasses maakt het overduidelijk hoe spelers honderden, zo niet duizenden uren in het spel kunnen steken. Ik kan als een game me boeit echt onderdompelen in het vinden van de juiste combinatie, daarom kan ik me echt goed inbeelden dat deze game echt zo een fanbase heeft weten te behouden.

Hetzelfde kan gezegd worden voor de nieuwe Root of Nightmares raid; ik heb altijd genoten van Destiny’s raid-ervaringen en de toevoeging van Lightfall is niet anders. Bungie’s design op het gebied van omgeving is toch altijd wel uniek te noemen, raids zijn ook altijd wel de locaties waar de jongens van de mannen worden. Het hele licht- en donkermachanisme dat in de hele raid wordt gebruikt, is om verschillende redenen verwelkomend, niet in de laatste plaats omdat het spelers langzaam de mechanica leert die ze uiteindelijk samen moeten beheersen voor het laatste gevecht tegen Nezarec. Het lijkt een gemakkelijkere raid te zijn dan de meeste actieve spelers gewend zijn, maar het is niet minder boeiend wat mij betreft; en vanuit mijn perspectief was het de perfecte opfriscursus na zo’n lange afwezigheid van het spel.

Het huidige season event is daarnaast ook erg boeiend te noemen, maar het is wel altijd lastig hier iets over te zeggen. Defiant Battlegrounds biedt spelers een gestage stroom van nieuwe Vanguard Ops om mee te concurreren, en de beloningen voor het betrekken van de seizoensgebonden verhaallijn zijn de moeite waard. Terwijl Lightfall’s campaign door de meeste accounts lijkt te zijn tegengevallen, lijkt de stroom van verhalen met Season of Defiance veel rooskleuriger te zijn, tenminste tot nu toe.

Natuurlijk zijn er genoeg andere nieuwe activiteiten te vinden- veel daarvan zijn verbonden met de Neomuna-patrouillezone, terwijl sommige zijn toegevoegd aan gebieden zoals de European Dead Zone. De Vexcalibur exotische missie maakt gebruikt  van mechanics die je kent uit vorige seizoenen en misschien doet de missie je denken aan wat andere missies. Daarmee geeft het spelers wel een reden om Neomuna goed te verkennen en helemaal leeg te zuigen.

Alles bij elkaar genomen voelt het alsof, zelfs als Lightfall op geen enkele manier perfect is, toch wel een goed moment is om in te stappen in deze achtbaar rit. Lightfall biedt een solide update voor het Destiny universum.