Deathless: Tales of Old Rus werd uitgebracht in de volledig geschreven editie 1.0, ontwikkeld en gepubliceerd door 1CGS. De turn-based, roguelike deckbuilder bevat Slavische folklore die tot leven wordt gebracht met liefdevol geanimeerde illustraties en meeslepende muziek door gevierde creatieven in een fantasierijke esthetiek, waarbij de kerngameplay uitdagend is voor vier speelbare helden met hun gespecialiseerde decks die kunnen worden gepersonaliseerd. De lancering biedt de mogelijkheid om te spelen als iconische sprookjesfiguren zoals Varvara de Schone en Alyosha om hun verhaal te vertellen, en de mogelijkheid om de Summoned One zelf uit te dagen: Koschey, totdat het verhaal van de helden is afgelopen. Een overvloed aan aanpassingen en functies dragen bij aan de ervaring, wat neerkomt op een episch avontuur om keer op keer te spelen.
Het laatste ontwikkelingshoofdstuk
Voor deze belangrijke mijlpaal is het laatste hoofdstuk van het verhaal van elke held toegevoegd. Spelers zullen genieten van nieuwe geanimeerde achtergronden in meerdere runs, wat bijdraagt aan de meeslepende en etherische ervaring van het zijn in dit originele universum gebaseerd op fictie uit de echte wereld. De ontwikkelaars hebben veel geleerd tijdens de Early Access-uitvoering van het spel, wat heeft geleid tot een reeks saldi, UI en tutorial-oplossingen, plus andere functies zoals nieuwe drankjes, buffs en relikwieën om mee te spelen. De volledige patchopmerkingen kunnen hier op Steam worden bekeken.
Speel je hand, smeed je verhaal
In het fantastische koninkrijk Belosvet is de vrede verstoord. Bogatyrs, tovenaars, tovenaars, grappige kleine geesten die bekend staan als nechistiks, en een groot aantal wezens die het meest smerig zijn, teisteren het land. Kruip in de huid van een van de vier legendarische helden die aanvankelijk in Slavische volksverhalen voorkomen: Varvara de Schone, Vasilisa de Wijze, Dobrynya Nikitich en Alyosha, die elk hun eigen speciaal op maat gemaakte decks, wapens en artefacten hebben om te ontdekken en keuzes te maken in het verhaal onderweg. Honderden combinaties van kaarten en relikwieën kunnen overwinning of ondergang betekenen.