Betreed een wereld waar verdriet en strategie samenkomen in Death Howl, de nieuwste game van het Deense team The Outer Zone en 11 bit studios. Death Howl vertelt een aangrijpend verhaal over verdriet, genezing en veerkracht, vormgegeven in een sfeervolle deckbuilder. Beide teams zijn verheugd om aan te kondigen dat er vanaf maandag een demo voor Death Howl beschikbaar zal zijn, samenvallend met de aftrap van de 11 bit studios Publisher Sale van dit jaar op Steam.
In Death Howl speel je als Ro, een ouder wordende moeder die door een etherisch, door de Noordse cultuur geïnspireerd stenen tijdperk reist op een wanhopige missie om haar vermiste zoon terug te vinden. Als Ro neem je het op tegen onverzettelijke geesten in raster- en turn-based gevechten die niet alleen tactische precisie vereisen, maar ook aanpassingsvermogen. Om een weg door de wanhoop te banen en het op te nemen tegen formidabele vijanden en angstaanjagende bazen, moeten spelers hun decks samenstellen en verfijnen. Elk bezocht rijk biedt unieke decktypes en -mechanismen, die de strategische laag verrijken en verdiepen. Spelers kunnen hun decks verder uitbreiden met sjamanistische totems, zodat ze beter voorbereid zijn op de dodelijke confrontaties die hen te wachten staan.
Death Howl wijkt af van de gameplay die op rennen is gebaseerd en introduceert deck-buildingmechanismen in een verkennende open wereld die is verdeeld in grimmige wapens, zoals het Forest of Howling Shadows of Meadows of Delusion. Elke regio ontgrendelt niet alleen de eerder genoemde nieuwe kaarten om te maken, maar onthult ook fragmenten van Ro’s verhaal, doordrenkt met thema’s van liefde en verlies, en onthult de vergeten kennis van deze mysterieuze spirituele wereld.
“Het verlies van een geliefde is universeel – een onvermijdelijk onderdeel van de menselijke ervaring. Wij zijn ervan overtuigd dat onze verhalende aanpak bij alle soorten spelers in de smaak zal vallen. We hebben een frisse kijk op het deck-builder genre geïntroduceerd, door het te combineren met zielsverwante verkenning en door meeslepende overlevering toe te voegen om een blijvende indruk achter te laten op iedereen die Ro op haar reis vergezelt”, reflecteert Malte Burup, de directeur, artiest en schrijver voor Death Howl bij The Outer Zone, een studio met drie medewerkers in Kopenhagen. Burup wordt bijgestaan door Rasmus Nilsson, programmeur en ontwerper, en Lasse Sommer, animator, kunstenaar en ontwerper.