Home Gaming De veelgeprezen game-ontwerper Justin Achilli keert terug naar World of Darkness

De veelgeprezen game-ontwerper Justin Achilli keert terug naar World of Darkness

by Jos Vis

World of Darkness, het transmedia-entertainmentmerk achter beroemde fantasy-horror-eigenschappen zoals Vampire: The Masquerade en Werewolf: The Apocalypse, heeft de aanstelling van Justin Achilli als Brand Creative Lead aangekondigd. De auteur en ontwerper van een breed scala aan World of Darkness-games, rulebooks en aanvullend materiaal van de afgelopen 23 jaar, voegt zich bij het World of Darkness-team terwijl het merk blijft groeien in 2020 en daarna. Martyna “Outstar” Zych, een populaire YouTuber, Twitch Streamer en Vampire: The Masquerade-liefhebber, is onlangs ook toegetreden als Brand Community Developer en zendt nu een wekelijkse livestream-show uit “WoD News”.

Om op de hoogte te blijven van alle dingen World of Darkness met “WoD News”, en om het nieuwste seizoen van de baanbrekende Vampire: The Masquerade tafelblad-rollenspelshow “LA By Night” te bekijken, bezoek je het officiële World of Darkness Twitch-kanaal op https: // www.twitch.tv/worldofdarkness.

YouTube video


‘Ik hou van de wereld van de duisternis sinds mijn toenmalige vriendin me ervan overtuigde om er in de jaren negentig mee aan de slag te gaan. Het leidde me naar een carrière in games en in elke studio waar ik heb gewerkt, heb ik mensen ontmoet die zelf al lange tijd spelers zijn, ”zei Justin Achilli. “Ik ben erg opgewonden om de toekomst van WoD te helpen verwezenlijken, aangezien Paradox de mogelijkheid heeft om games en andere media te realiseren die we in de voorgaande jaren simpelweg niet hadden. Ik kijk er vooral naar uit om deze duistere, mysterieuze wereld waar ik van hou naar een geheel nieuwe generatie te brengen en nogmaals hallo te zeggen tegen mede Methuselahs die al sinds de oudheid bij ons zijn. ”

Achilli is een veelgeprezen gameontwerper met credits voor meer dan 100 game-producties, variërend van video- en tafelspellen tot bord- en kaartspellen. Van 1997 tot 2011 bedacht, ontwierp en ontwierp hij talloze World of Darkness-producten en -materialen in een breed scala aan bovennatuurlijke horrorfranchises, waaronder Vampire: The Masquerade, Dark Ages: Vampire, Werewolf: The Apocalypse en meer. De afgelopen jaren heeft Achilli verschillende functies bekleed bij Funcom en Red Storm Entertainment, waar hij werkte aan Assassin’s Creed: Revelations, Star Trek: Bridge Crew en Werewolves Within. Met zijn ongeëvenaarde hoeveelheid World of Darkness kennis en ervaring, zal Achilli creatieve ontwikkeling leiden voor World of Darkness, waarbij hij productontwikkeling ondersteunt, zowel intern als met gelicentieerde partners.

‘Mijn liefde voor de wereld van de duisternis begon toen mijn broer me Vampire: The Masquerade – Bloodlines schonk toen ik veertien was. Het was niet bepaald bedoeld voor mijn leeftijd, maar het was een educatieve ervaring die ertoe leidde dat ik uiteindelijk de gamesindustrie betrad. Via de cryptische notitie in de inbox van de hoofdpersoon vond ik de conceptkunstenaar van de game, wiens werk me inspireerde om digitale kunst te gaan maken, mijn masterdiploma te behalen en mijn eerste baan in de industrie bij CD Projekt RED te krijgen, ‘zei Martyna Zych. “De community van World of Darkness-fans is een van de meest creatieve, gepassioneerde en inclusieve tafel- en videogamegroepen die ik ooit heb gekend. Ik zal altijd een van de fans blijven, maar de kans om achter de schermen aan dit geweldige merk te werken, is een droom die uitkomt. ”

Zych, bekend als Outstar op YouTube en Twitch, is een game-ontwikkelaar die heeft gewerkt als animator voor The Witcher 3: The Wild Hunt en als conceptartiest voor de Eventide-franchise. Zych is ook een Vampire: The Masquerade-liefhebber die al jaren een leidende figuur is in de online community van de franchise. In afwachting van Bloodlines 2 won ze de 2019 Vampire Jam met haar eigen Vampire: The Masquerade-game: Santa Monica By Night. In haar rol als Brand Community Developer is Zych nu verantwoordelijk voor zowel het beheer van de ongelooflijke World of Darkness-community van fans en spelers, als voor het uitbreiden van deze community naarmate het merk wordt uitgebreid met nieuwe producten in nieuwe media. Ze heeft een wekelijkse livestream-show gelanceerd over alles wat met World of Darkness te maken heeft en beheert alle officiële World of Darkness social media-kanalen.

“De aanwerving van Justin en Martyna is een teken van de richting die World of Darkness opgaat”, zegt Sean Greaney, Brand Manager van World of Darkness. “In zijn creatieve rol zal Justin ervoor zorgen dat we de toon behouden waar dit verhaaluniversum altijd om bekend staat, terwijl het wordt gecombineerd met modern, eigentijds creatief ontwerp. Martyna is al jaren een actief lid van de World of Darkness-gemeenschap en zal een cruciale rol spelen om ons te helpen verbinding te maken met ons brede publiek. Met deze aanwervingen bouwen we een team van wereldklasse om dit merk te beheren en uit te breiden, en beide getalenteerde individuen zijn behulpzaam bij het vooruithelpen van de World of Darkness. “

Fans van World of Darkness kunnen zich in 2020 en daarna verheugen op een aantal opwindende nieuwe producten voor videogames, tafelbladen, kaartspellen, strips en audioboeken. Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, de opvolger van de iconische Bloodlines-videogame uit 2004, is momenteel in ontwikkeling. Werewolf: The Apocalypse – Earthblood, de eerste inzending van videogames van het merk Werewolf, wordt in 2020 gelanceerd. Vampire: The Masquerade: Walk Among Us, een drietal audioboeken, werd eerder deze maand door HarperCollins gepubliceerd. Releases in het volgende jaar bevatten vier nieuwe Vampire: The Masquerade-bordspellen, een Vampire: The Masquerade-stripserie van Vault Comics en meer.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x