Samsung laat weten dat de vroege Europese verkoopcijfers van de Galaxy Z Flip5 en Galaxy Z Fold5 die van hun voorgangers hebben overtroffen.
“Onze nieuwste opvouwbare telefoons verkopen supersnel,” zegt Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile eXperiences van Samsung Nederland. “De jaarlijkse Europese verkopen van onze opvouwbare toestellen overtreffen die van de Galaxy Note ruimschoots en in Nederland hebben de Galaxy Fold5 en Flip5 zelfs ruim twee keer meer verkocht dan de Galaxy Note20.”
Op 11 augustus liet Samsung weten dat de Galaxy Z Flip5 en Z Fold5 beschikbaar zijn in 38 Europese landen. De sterke lancering en het succes van de nieuwe opvouwbare smartphones op de Europese markt weerspiegelen de opmars van opvouwbare toestellen naar de mainstream. Branche-experts verwachten dat Samsungs jaarlijkse verkoopvolume voor opvouwbare smartphones dit jaar de mijlpaal van 10 miljoen stuks zal passeren.
Voor de Z Flip5 hadden consumenten een grote voorkeur voor de kleuren Graphite en Mint, terwijl Phantom Black en Icy Blue populair waren voor de Z Fold5.
De Galaxy Z Flip5 wordt geprezen om zijn mooie ontwerp en het verbeterde Flex Window dat 3,78 keer groter is dan de vorige generatie. Vooral de FlexCam was populair onder de Europese consumenten die met zijn veelzijdige camera-ervaring uniek is voor opvouwbare toestellen.
De Galaxy Z Fold5 is een krachtpatser op het gebied van productiviteit en de Taskbar en de S Pen zorgen voor een verbeterde multitasking-ervaring. De Z Fold5 heeft het dunste en lichtste ontwerp van alle Z Fold-reeksen en weegt maar liefst 10 gram minder, wat een positieve reactie op de Europese markten opleverde.