De Spaanse kunstenaar Tomás Hijo, winnaar van de Best Artwork Award 2015 van de Tolkien Society, en wiens originele werken onder andere in de huizen van Guillermo del Toro (Pan’s Labyrinth) of Mike Mignola (Hellboy) hangen, zal de omslag voor zijn rekening nemen. kunst van de horrorvideogame Atlas Negro: Infernum.
De Spaanse studio Night Council Studios aarzelde geen moment toen ze een artiest moesten kiezen die de essentie van het spel moest vastleggen en op de cover moest zetten. In de woorden van Álvaro Aparicio, game director: “Werken met Tomás Hijo is een vereiste als we de dingen goed willen doen”.
Exclusieve beloningen zijn alleen te vinden in de Kickstarter-campagne
Tomás Hijo zal als beloning voor deze crowdfunding een linosnede maken op basis van Atlas Negro. Deze techniek, die teruggaat tot de middeleeuwse xylografie, is een reliëfmethode die volledig traditioneel is. Het creatieproces van een stuk bestaat uit het overbrengen van een schets naar een linoleumplaat die wordt gegraveerd met behulp van zeer nauwkeurige snijgereedschappen die gutsen worden genoemd. De graveur mag na deze zware taak de originele afbeelding op het linoleumblok ciseleren. Op deze manier worden, wanneer het blok wordt geïnkt door een roller, alleen de gemarkeerde delen bedekt met inkt. Deze geïnkte delen worden overgebracht op een papier door middel van druk uitgeoefend door een pers of door middel van handmatige middelen.
In het geval van Tomás Hijo wordt deze procedure uitgevoerd met gereedschappen van de hoogste kwaliteit en materialen van museumkaliber. De laatste hand is het afdrukken met een pers die een hoop druk uitoefent, zodat de plaat op het papier wordt gegraveerd en de afdruk reliëf geeft.
Zoals al zijn werken, zal het voor Atlas Negro gemaakte werk deel uitmaken van een beperkte oplage, gedrukt, genummerd en verzegeld door de auteur. Meer exclusieve items van zijn alleen via de Kickstarter-campagne voor een zeer beperkte tijd te vinden.
Demo beschikbaar
Bovendien maakt Atlas Negro: Infernum’s publiek vandaag zijn debuut op Steam. Het is een korte demo die de ruggengraat van deze videogame laat zien en wat hem uniek maakt. Houd er rekening mee dat deze demo zich nog niet in de laatste ontwikkelingsfase bevindt, aangezien er nog een heel jaar werk aan de winkel is. De uiteindelijke game zal voice-acting en teksten in het Spaans en Engels hebben, met Alberto Martínez van de podcast Noviembre Nocturno als de stem van The Word in beide talen.
456
Abonneer
Inloggen
0 Reacties
Oudste