Er zijn weer wat nieuwe details omtrent CD Projekt RED’s Cyberpunk 2077. Een van de interessante details is toch wel dat je de game kan uitspelen zonder de Hoofd missie af te ronden, dit liet lead quest designer Pawel Sasko weten.
Sasko liet zich uit over het verschil in ontwerp vergeleken met The Witcher 3: Wild Hunt. “We built the Cyberpunk structure based on the conclusions we drew from The Witcher 3. The Witcher had the main stem of history and side threads departing from it, and this was our main structure, which we call the ear. So in Cyberpunk’s structure we have this wheat spike, which serves as its center, the main storyline with different subplots surrounding it, which can be triggered in various ways.
“Those subplots allow us to do something that we have never done before – they change the main plot of the game and they are doing that in such a way that you may not even finish the main plot, but still finish the game and get a completely different epilogue than the player with a different Life Path who made different choices, met different characters and formed relationships with them.”
Het Levens pad dat je volgt heeft invloed hoe je sommige karakters tegenkomt, de omstandigheden maken dan ook nog uit of je een Nomad of Corporate bent. “This is a bit of a butterfly effect. This is one example where right at the very beginning your choice defines what your world will look like in the game.” Natuurlijk heb je altijd missies die exclusief zijn aan een bepaald levenspad.
Cyberpunk 2077 staat momenteel gepland voor 19 november.