Pearl Abyss gaat all-in op grafische pracht voor hun aankomende open-world actiegame Crimson Desert. Vandaag werd aangekondigd dat de game bij release volledige ondersteuning zal bieden voor NVIDIA’s nieuwste technologieën, waaronder DLSS 4 met Multi Frame Generation, DLSS Frame Generation, DLSS Super Resolution, en NVIDIA Reflex. Ook ray-traced effecten maken hun opwachting, geoptimaliseerd voor de GeForce RTX 50-serie.
Voor fans van prachtige werelden en vloeiende gameplay betekent dit dat Crimson Desert niet alleen spectaculair oogt, maar ook razendsnel speelt – zelfs op de hoogste instellingen. Dankzij de integratie van NVIDIA’s vierde generatie ray tracing cores kunnen spelers zich onderdompelen in de wereld van Pywel met een visuele kwaliteit die tot nu toe ongeëvenaard is.
De game volgt Kliff, de leider van de Greymanes, in zijn strijd op een continent vol conflict, drama en schoonheid. Net als zijn spirituele voorganger Black Desert biedt Crimson Desert een mix van meeslepende actie, rijke verhaallijnen en open wereld verkenning – dit keer aangedreven door Pearl Abyss’ nieuwste generatie game engine.
“Met Crimson Desert zetten we een grote stap voorwaarts in open-world actie en graphics,” aldus Kyungjoon Cho van Pearl Abyss. “Dankzij NVIDIA’s technologieën kunnen spelers de wereld van Pywel ervaren zoals wij die voor ogen hadden – vloeiend, responsief en visueel adembenemend.”
NVIDIA zelf is ook enthousiast. “Crimson Desert biedt adembenemende visuals, bliksemsnelle respons en hoge framerates,” zegt Keita Iida, VP Developer Relations bij NVIDIA. “De integratie van onze nieuwste tools brengt deze gamewereld echt tot leven.”
Crimson Desert verschijnt later dit jaar voor zowel pc als console.