Home Gaming COVID: The Outbreak krijgt goede reviews

COVID: The Outbreak krijgt goede reviews

De Poolse ontwikkelaar Jujubee S.A. kondigt met trots aan dat COVID: The Outbreak, die op 29 mei 2020 werd gelanceerd, een positieve beoordelingsscore van 90% op Steam heeft gekregen. De studio wil iedereen graag bedanken voor de geweldige steun die ze hebben ontvangen voor, tijdens en nadat de game beschikbaar was voor aankoop op Steam en GOG. De game heeft een flink aantal updates ontvangen die de game in evenwicht hebben gebracht op een manier dat de gameplay tegelijkertijd leuk en uitdagend is, en de lof van de community verdient.

Jujubee wil ook iedereen bedanken die de game heeft gekocht, aangezien elke individuele kopie helpt in de strijd tegen de aanhoudende uitbraak van het coronavirus. De studio heeft een korte campagne gelanceerd waarbij 20% van alle netto Steam- en GOG-verkopen gedurende de maanden mei en juni wordt gedoneerd aan de Coalition for Epidemic Preparedness Innovations (CEPI) en andere liefdadigheidsstichtingen ter ondersteuning van de strijd tegen de gevolgen van de coronapandemie. Het bedrag om die organisaties te helpen groeit elke dag actief en aan het einde van de maand gaat Jujubee het verworven bedrag doneren aan de respectieve instellingen.

COVID: The Outbreak is een real-time strategiespel waarin je de rol speelt van een wereldwijde organisatie die te maken heeft met een wereldwijde pandemie. Besluiten uitvaardigen, middelen beheren, projecten ontwikkelen en gebouwen bouwen. Een race om het vaccin begint!

Naast crisisbeheersing biedt het spel de spelers informatie over hoe ze zich moeten gedragen in het geval van een epidemie, welke acties moeten worden ondernomen en hoe ze zichzelf en hun dierbaren op de meest effectieve manier kunnen beschermen. Het spel is gebaseerd op de gegevens die zijn gepubliceerd door de WHO en op de informatie die is verkregen van experts en consultants.