Home Featured Cobra Kai seizoen 3 ( Netflix ) review

Cobra Kai seizoen 3 ( Netflix ) review

LET OP DEZE REVIEW BEVAT SPOILERS!!!!!

Cobra Kai is een serie die sinds het is begonnen vele harten heeft gewonnen van serie kijkers. De serie is begonnen als Youtube serie en is na twee seizoenen daarop gestopt en Netflix heeft de serie overgekocht en het vervolg is sinds 1 januari dit jaar te zien op het streaming netwerk. Wij hebben seizoen 3 gecheckt en je ziet hieronder ons oordeel.

Aan het einde van het tweede seizoen van Cobra Kai zag je dat de twee rivaliserende dojo’s tegen elkaar in gevecht kwamen. De gevechten kwamen op gang in de school en het vervelende gebeurde iedereen ging met elkaar op de vuist. Met tot gevolg dat een van de hoofdkarakters ( Miguel ) van de trap af werd getrapt en met zijn rug tegen een trap leuning aan knalde en zijn rug brak.

Hier is waar seizoen 3 van Cobra Kai zijn begin maakt. Miguel ( gespeeld door Xolo Maridueña ) is door de klap in coma geraakt. Robbie ( gespeeld door Tanner Buchanan ) die het veroorzaakt heeft is op de vlucht omdat hij bang is om opgepakt te worden door de politie. Zijn sensei Johnny Lawrence ( gespeeld door William Zabka ) raakt hierdoor in een diep dal en zet alles op alles om hem weer op de been te krijgen. Hierdoor krijgt Kreese ( gespeeld door Martin Kove ) de leiding over de Cobra Kai dojo.

Wat erg leuk is in dit seizoen is dat er veel oudere acteurs uit eerdere Karate Kid films weer terug komen. Omdat Daniel LaRusso naar Okinawa gaat ontmoet hij daar een van zijn oude vriendinnen Kumiko ( gespeeld door Tamlyn Tomita ) en een van zijn oude aartsrivalen Chozen ( gespeeld door Yuji Okumoto ). Helaas voegen deze twee karakters weinig meer aan het verhaal toe.

Waar de vorige seizoenen erg sterk zijn viel dit seizoen iets meer tegen. Dit komt vooral omdat dit seizoen een opbouw lijkt te zijn voor aankomende seizoenen. Ook oudere karakters uit de Karate Kid films maken in dit deel hun opmars maar voegen helaas weinig toe aan het verhaal. Wat ook een minpunt is is dat dit seizoen weinig actie heeft en vooral veel drama.

Cobra Kai seizoen 3 is er dan eindelijk en is het wachten zeker waard geweest. Er zijn weer een hoop oude bekenden uit de Karate Kid films terug in het verhaal maar die brengen helaas niet veel met zich mee. Voor de rest kijkt het wel weer heerlijk weg en ben je weer binnen no-time door het seizoen heen.