Home Featured Cobra Kai Seizoen 1 Review ( Netflix )

Cobra Kai Seizoen 1 Review ( Netflix )

The Karate Kid serie van films is al vanaf 1984 een grote naam in de film wereld. De eerste drie films waren het bekendst met Ralph Macchio. Daarna is er ook The Next Karate Kid gemaakt met Hilary Swank en in 2010 is er een remake van de serie gemaakt met Jackie Chan en Jaden Smith in de hoofdrol. Nu is er een serie gekomen over de eerste The Karate Kid film die de doorbraak was voor Ralph Macchio als Daniel LaRusso en zijn opponent in de film Johnny Lawrence. Cobra Kai is sinds gisteren te bekijken op Netflix en vandaag gaan we het hebben over het eerste seizoen.

De serie Cobra Kai speelt zich af 34 jaar na de gebeurtenissen van de Karate Kid films. Daniel LaRusso ( Gespeeld door Ralph Macchio ) is een succesvolle auto verkoper geworden en zijn oude opponent Johnny Lawrence ( Gespeeld door William Zabka ) is een aan lager wal geraakte alcoholist die overal maar werk oppakt. Wanneer de buurjongen van Johnny net komt wonen in het gebouw wil hij contact leggen met Johnny maar die geeft geen gehoor hier aan. Wanneer de buurjongen Miguel ( Gespeeld door Xolo Maridueña ) merkt dat Johnny kan vechten en hij te weten komt dat hij karate kan wil Miguel samen met Johnny een dojo op gaan richten. Dit is de wedergeboorte van Cobra Kai Dojo.

Als Daniel LaRusso erachter komt dat de Cobra Kai Dojo bestaat gaat hij er alles aan doen om het bestaan van de dojo tegen te gaan. En zo is het ook wederzijds ze gaan elkaar flink dwarszitten. De kinderen van beide mannen gaan ook een belangrijke rol spelen in de serie. Zo is dochter Samantha van Daniel LaRusso ook erg geïnteresseerd in karate en kan ze best vechten. Wanneer ze verliefd gaat worden op een van de leerlingen van Johnny Lawrence word haar vader Daniel helemaal gek. De zoon van Johnny Lawrence gaat om zijn vader te kloten werken bij Daniel LaRusso’s auto bedrijf. Wanneer Robby Keene, de zoon van Johnny Lawrence, Daniel ziet werken aan zijn karate is hij gelijk geïnteresseerd in karate. Hij word getraind door Daniel alleen weet Daniel niet dat Robby de zoon van Johnny is.

Het verhaal is zeer leuk in elkaar gezet en een ode aan de oude films van The Karate Kid en de terugkeer van oude bekenden William Zabka en Ralph Macchio. De serie is ook geregisseerd door de twee mannen William Zabka en Ralph Macchio. Ook Will Smith heeft meegewerkt aan de serie omdat hij ook aan de remake van The Karate Kid gewerkt.

Cobra Kai seizoen 1 is een ode aan de oude Karate Kid films en de terugkeer van oude bekenden. De casting is sterk en de acteurs doen het allemaal goed. De muziek is ook erg goed en doet je denken aan de oude Karate Kid films. Verwacht volgende week de review van seizoen 2 want seizoen 1 smaakt naar meer.