Home Gaming Chasmal Fear verschijnt op 17 april

Chasmal Fear verschijnt op 17 april

by Jos Vis

Snail Inc. en zijn indie-tak Wandering Wizard hebben de releasedatum bekendgemaakt voor MystiveDev’s onderwater FPS-actiehorror, waarin Steam-spelers hun diepste angsten onder ogen moeten zien. Chasmal Fear, dat op 17 april op Steam verschijnt, dompelt spelers onder in een huiveringwekkende reis door een verlaten diepzeefaciliteit waar elke beslissing het verschil kan betekenen tussen leven en dood.

YouTube Video

In Chasmal Fear raken spelers gevangen in de diepten van Magnus Underwater City, een ooit bloeiende sci-fi-faciliteit die nu griezelig verlaten is, met gangen vol onuitsprekelijke verschrikkingen. Met beperkte munitie en voorraden is elke ontmoeting een beslissing met hoge inzetten: standhouden en vechten, of door de schaduwen glippen en vermijden wat er in het donker loert. Overleven is niet het enige doel, geheimen liggen verborgen in de afgrond en alleen door aanwijzingen te verzamelen, puzzels op te lossen en verloren gebieden te ontdekken, kunnen spelers het mysterie ontrafelen van wat hier echt is gebeurd.

Gebouwd in Unreal Engine 5, kunnen spelers een angstaanjagend meeslepende ervaring verwachten, met griezelige verlichting, hypergedetailleerde omgevingen en een bodycam-perspectief dat elk moment zenuwslopend echt laat aanvoelen. Elke schaduw verbergt een potentiële bedreiging, elk flikkerend licht draagt ​​bij aan de spanning en de verlaten gangen van de Magnus Facility voelen bijna levend aan, maar niet op een manier die je zou willen. Met vloeiende bewegingen, onvoorspelbare vijanden en een dynamische, verontrustende omgeving houdt Chasmal Fear je constant op het puntje van je stoel, nooit helemaal zeker wat er om de volgende hoek loert.

Wat kun je als speler verwachten:

  • Beperkte middelen: beperkte spelersmunitie en schaarse munitiekisten moedigen spelers aan om strategisch te denken en voorzichtig te zijn tijdens het doorkruisen van de verlaten stalen gangen. – Immersive Bodycam: Artistieke richting die gebruikmaakt van het perspectief van een bodycam-opname. Het spel speelt zich af in de nabije toekomst en spelers zijn ook uitgerust met een AR-interface om je door de donkere gangen van de Magnus Facility te helpen.
  • Monster Mutation System: Sommige monsters beginnen willekeurig te muteren wanneer ze worden gedood in een sterkere vorm. Wees niet verbaasd als je gevaarlijkere vijanden tegenkomt in een gebied waarvan je dacht dat je het had opgeruimd. Zorg ervoor dat je ze beëindigt voordat de mutatie begint.
  • Keuzes beïnvloeden je playthrough: Je keuzes beïnvloeden je gameplay-ervaring. Kiezen om één weg te openen, sluit andere paden naar je volgende doel. Afhankelijk van je keuze kun je schietend duiken of sluipend over een zwerm vijanden sluipen; je verstoppen in de schaduwen of je omgeving gebruiken om de monsters te verpletteren.
  • Volledig gerandomiseerde gebeurtenissen: Gerandomiseerde gebeurtenissen die zich gedurende het spel voordoen, zorgen voor herspeelbaarheid van verschillende geluiden, afbrokkelende plafonds, vloeren en onverwachte schrikmomenten.
  • Lore & Interactie: vind aanwijzingen, stukjes lore, e-mails, audiologs en videologs, en ontdek hoe Magnus Underwater City is ontstaan, wat er in de tussentijd is gebeurd en leer meer over de gevaren waarmee je wordt geconfronteerd.
  • Realistische omgevingen: grafisch realistisch, sci-fi onderwaterstation gebouwd onder de golven en in een enorme oceaanklif. De gangen lijken verlaten. Het is aan jou om je weg naar buiten te vinden en de dingen die daarbinnen loeren te overleven.
  • Coöperatief spelen: neem een ​​vriend mee naar Chasmal Fear en overleef deze nachtmerrie samen. De moeilijkheidsgraad verandert procedureel op basis van of je singleplayer of multiplayer coöp speelt.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x