Er zijn al een tijdje geruchten dat Certain Affinity werkt aan een battle royale-ervaring voor Halo Infinite, en officiële ontwikkelingen hebben alleen maar gediend om die geruchten te versterken. De studio kondigde officieel aan in april 2022 dat het een partnerschap was aangegaan met 343 Industries en werkte aan “het verder evolueren van Halo Infinite op enkele nieuwe en spannende manieren”, en verklaarde later dat het werkte aan “iets groots en nieuws voor de franchise”.
Het lijkt er echter op dat het battle royale-project – dat naar verluidt de codenaam Tatanka heeft – een voortijdig einde heeft ontmoet. XboxEra mede-oprichter Nick Baker zei tijdens een recente aflevering van de XboxEra Podcast dat hij had gehoord dat Tatanka was geannuleerd, wat, merkwaardig genoeg, iets is dat Xbox insider colteastwood ook van aparte bronnen heeft gehoord.
In januari vorig jaar werd gemeld dat hoewel de ontwikkeling van Tatanka was begonnen als een battle royale-ervaring, het project sindsdien in verschillende richtingen was geëvolueerd, en dat het werd gebouwd op Unreal Engine 5. Of dat hervormde project is geannuleerd of dat het simpelweg is gemuteerd en veranderd in iets compleet anders blijft onduidelijk.
Natuurlijk is het de moeite waard om in gedachten te houden dat dit een ongeverifieerd gerucht is over een spel dat nog niet officieel was aangekondigd, dus neem dit voorlopig met een korreltje zout. Blijf op de hoogte voor meer updates.