SQUARE ENIX® heeft vandaag nieuwe informatie en gameplay-beelden onthuld van OUTRIDERS™, de komende RPG-shooter van People Can Fly, de ontwikkelaars van Gears of War: Judgment en BULLETSTORM, enSquare Enix External Studios, de mensen achter SLEEPING DOGS® en JUST CAUSE®.
De “Journey and Structure”-feature biedt een diepgaande blik op de campaign, side-quests, je metgezellen en het reissysteem in OUTRIDERS. Daarnaast onthult de video enkele nieuwe omgevingen en soorten vijanden.
OUTRIDERS is een gigantische ervaring, niet alleen wat betreft de uren gameplay die de game heeft te bieden, maar ook wat betreft de afstanden die je in de loop van het duistere sci-fi-verhaal overbrugt. De campaign voert je op een epische reis over Enoch, een woeste wereld waarin al het leven op mysterieuze wijze een hyper-evolutie is ondergaan om de mensheid van het planeetoppervlak te vegen. Je leeft niet alleen tussen de mensen en geheimen van een mensenkolonie maar reist vanaf daar ook naar de verre uithoeken van de planeet, inclusief mysterieuze jungles en meedogenloze woestijnen. Daarbij verwerf je verbluffende krachten en doe je ontdekkingen die alles zullen veranderen.
Met veel plezier maken we bekend dat Emmy Award-winnaar en drievoudig BAFTA-genomineerde Inon Zur het muzikale talent is achter de originele soundtrack van OUTRIDERS. Voortbouwend op zijn uitgebreide ervaring en voortreffelijke expertise zal hij de wereld van OUTRIDERS op unieke wijze tot leven brengen.
“Als componist is het altijd buitengewoon spannend om betrokken te zijn bij het bouwen van nieuwe werelden en het vertellen van nieuwe verhalen, dus onthul ik met veel plezier dat ik de muziek heb gecomponeerd voor Outriders, de epische scifi-actiegame van People Can Fly en Square Enix. Het was bijzonder leuk om voor dit spectaculaire sci-fi avontuur zware orkestrale soundscapes te mengen met futuristische sounddesigns, en ik kan niet wachten om de muziek met jullie te delen,” aldus Inon Zur.
“We vinden het geweldig dat Inon de soundtrack van de game heeft geschreven. Hij is een legende in de industrie, en ons hele team was al groot fan van zijn werk,” aldus Bartek Kmita, creative director van OUTRIDERS bij People Can Fly. “Hij heeft nauw met ons samengewerkt om een geluid te ontwikkelen dat past bij het verhaal en de wereld die we creëren. Met de zeer dynamische en krachtige nummers die hij voor ons componeerde, heeft hij de toon en het gevoel van de game enorm versterkt.”
De “Journey and Structure”-feature was slechts één onderdeel van de tweede OUTRIDERS Broadcast, een show waarin nieuwe details van de duistere, wanhopige wereld van OUTRIDERS werden onthuld. Ontdek gloednieuwe gameplay, omgevingen, info over personage-klasses en updates van het team in deze doorgaande serie video’s.