Serafini Productions en Shochiku lanceerden vandaag hun meeslepende psychologische horrorgame BrokenLore: DON’T WATCH op Steam, samen met een gloednieuwe trailer.
DON’T WATCH speelt zich grotendeels af in een claustrofobisch appartement van zes vierkante meter in Tokio en volgt Shinji, een jongeman die zich heeft afgesloten van de buitenwereld. In een poging te ontsnappen aan de overweldigende maatschappelijke druk, wordt hij de belichaming van het hikikomori-fenomeen – een staat van extreme sociale terugtrekking. Zijn isolement wordt echter op de proef gesteld wanneer zich een nachtmerrie ontvouwt: een meedogenloze, alziende angst uit de Japanse folklore.
Geïnspireerd door de mythe van Hyakume – een monsterlijk wezen met honderd onverzettelijke ogen – transformeert DON’T WATCH de simpele handeling van kijken in een overlevingstest. In deze wereld is oogcontact met Hyakume niet zomaar een moment van angst – het is dodelijk. De blik, alsof hij een mes hanteert, dreigt je recht in je wezen te steken, waardoor het op cruciale momenten noodzakelijk is je ogen te bedekken.
Ontwikkeld in samenwerking met een professioneel psycholoog, verdiept de game zich op kunstzinnige wijze in thema’s als angst, isolatie en de onverzettelijke cyclus van maatschappelijke oordelen, terwijl het een ervaring biedt die even boeiend als aanzettend tot nadenken is.
DON’T WATCH is de nieuwste toevoeging aan de BrokenLore-serie – een universum dat bekendstaat om zijn verkenning van hedendaagse angsten en maatschappelijke thema’s zoals maatschappelijke druk, isolatie en angst. Na het succes van BrokenLore: LOW, versterkt deze nieuwe game de psychologische diepgang met hyperrealistische beelden verweven met suggestieve retrosegmenten, wat het verhaal en de atmosferische spanning verbreedt.