Bossa Studio’ skateboarding turf-war multiplayer game Decksplash heeft het doel van 100,000 downloads tijdens de Free Week jammer genoeg niet gehaald. De ontwikkeling van het spel houdt nu op, en de game wordt niet uitgebracht in Early Access, waarbij het Decksplash team zich gaat richten op andere projecten binnen de studio.
“De Free Week experiment was heel spannend voor het team achter game, maar heeft wel aangegeven wat wij van te voren al dachten: Decksplash is goed genoeg, maar uiteindelijk waren er niet genoeg spelers om voor lange tijd een gezonde online gemeenschap te waarborgen.
Dit een goed resultaat voor iedereen die betrokken is: de spelers hoeven geen geld uit geven aan een game die het uiteindelijk niet zal redden en het team kan met een gevoel van afscheid verder gaan naar een nieuw Bossa project. Als we de game hadden afgezegd zonder dit experiment dan was het altijd een vraag van “wat als” geweest.”
Decksplash’s Free Week liep van 2 november tot vandaag, 10 november, 18:00 Nederlandse tijd. Het was bedoeld om te kijken of er genoeg animo was voordat de game in Early Access uitgebracht zou worden. Als 100,000 mensen de game zouden downloaden en spelen tijdens de week, dan was Bossa zeker geweest van een groot genoeg publiek. Zoniet, dan was er waarschijnlijk niet genoeg spelers voor een gezonde multiplayer-omgeving.
Bossa Studios werkt hard verder aan hun innovatieve MMO Worlds Adrift en de surrealistische kattendatingsimulator Purrfect Date. Andere games zijn in de maak.