Bij Nvidia vieren ze deze week de 50e editie van In The NVIDIA Studio met enkele dino-mite updates!
Ze belichten Blender, ’s werelds populairste 3D-creatiesuite, en zijn enorme versie 3.5-update die Open Shading Language (OSL)-shaders met de NVIDIA OptiX ray-tracing engine ondersteunt. En de geweldige kunstenaar Pablo Reche Beltrán, alias AuraProds, stapt de NVIDIA Studio binnen om zijn op Jurassic Park-geïnspireerde korte film te delen.
Met de nieuwe Blender 3.5 update kunnen 3D-artiesten nu shaders gebruiken in Cycles en deze renderen op een NVIDIA RTX GPU, waardoor de efficiëntie sterk toeneemt en scènes die OSL gebruiken 36x sneller renderen dan voorheen. Voorheen was een dergelijke workflow beperkt tot alleen CPU rendering.
3D-kunstenaar Pablo Reche gebruikt regelmatig Blender om zijn visioenen tot leven te brengen. Pablo putte uit zijn dierbare herinneringen aan de kaskraker Jurassic Park om zijn dino-mite korte film te maken. Hij gebruikte Blender en zijn RTX-versnelde AI-functies dankzij zijn GeForce RTX 4080 GPU om de tekeningen van zijn jongere neefjes om te zetten in 3D. Toen zijn werk klaar was, gebruikte hij de dubbele AV1-video-encoders van de RTX 4080 GPU om zijn exporttijd te halveren.
Om meer te leren over het geweldige werk van Pablo Reche, bezoek dan zeker de In The NVIDIA Studio blog van deze week. Vergeet niet om ook Pablo Reche’s Youtube-kanaal te bezoeken en het NVIDIA Studio YouTube-kanaal, dat een samengestelde Blender-afspeellijst bevat.