Home Featured Blair Witch Review

Blair Witch Review

Twee weken geleden was het eindelijk zover. Blair Witch verscheen op PC en Xbox One. Op de E3 was de game al groots aangekondigd met een enorm enge trailer. De studio die verantwoordelijk was voor deze freaky game ( Bloober Team ) staat bekend om zijn enge en spannende games. Denk daarbij aan Layers of Fear en Observer. Deze twee games waren raar maar wel erg vette ervaringen. Weet Blair Witch dit te overtreffen of is het een game die je beter kunt laten liggen. Je leest het hieronder.

Je begint de game als ex agent Ellis en zijn trouwe viervoeter Bullet die op zoek gaan in de bossen dichtbij Burkitsville, Maryland. De game richt zich op de gebeurtenissen na de film The Blair Witch Project. Het speelt zich af in 1996. Samen met je hond Bullet ga je op zoek naar aanwijzingen om een mysterie op te gaan lossen rondom de verdwijning van een klein jongetje in de bossen.

Gameplay

In het begin van de game zul je een beetje om leren gaan met de controls alleen word er verder niet heel veel uitgelegd over het hoe en wat verder. De game laat je zelf je gang gaan dat kan fijn zijn maar als je niet weet hoe je verder moet kan dit super frustrerend zijn.

Wat je het meeste aan het doen bent is aan het opletten op je hond en wat hij aan het doen is. Als jij of de hond iets vind moet je dit samen weer verder oplossen en je blijft constant met de hond bezig. Als de hond iets merkt begint hij te blaffen en weet je dat je naar hem toe moet om iets te vinden om verder te kunnen komen in het verhaal.

Je hebt een telefoon, walkie talkie en een camera bij je die ook de nodige functies hebben. Zo kun je met je telefoon naar je vrouw bellen in de missies en de walkie talkie is om met de rangers te communiceren. De camera is in deze game wel een hele belangrijke factor. Je gaat met de camera op pad en vind soms tapes. Die tapes laten omgevingen zien waar iets gebeurd is en daardoor kun je verder komen. Het lastige is wel meestal hebben die tapes een verborgen boodschap. Om een voorbeeld te geven. Je ziet op een gegeven moment het jongetje op de camera die iets laat vallen op een bepaalde plek. Stop je de camera op het moment dat hij iets laat vallen dan zie je dat voorwerp ook liggen in de game en kun je weer verder komen door de hond er aan te laten snuffelen en hij gaat weer op zoek naar de oorsprong van de geur.

Geluid

Het geluid is op en top verzorgd in de game het is eng en je hoort alles. Van de wind in de bomen tot de hond die door het zand loopt. Ook de enge momenten zijn goed eng gemaakt door muziek en geluidseffecten erg vet al zeg ik het zelf.

De graphics zijn wel aardig te noemen. Het is grafisch geen topper maar voor het genre waarin het zich afspeelt en de tijd waarin het zich afspeelt past het wel. In het begin van de game zul je je denken dat het gewoon een lelijke game is maar als je verder komt gaat er veel meer detail in komen en word de game ook veel vetter.

Ben je op zoek naar een game waar je lekker kan gaan griezelen maar waar je wel de tijd nodig hebt om alles onder de knie te krijgen dan is Blair Witch wel iets voor jou. De game is grafisch niet top maar kan er voor deze tijd nog wel mee door. Team Bloober heeft geprobeerd een zo eng mogelijke game neer te zetten dat is ze gelukt alleen zul je zelf door moeten krijgen hoe alles zo’n beetje werkt heb je dat door heb je een leuke game voor de boeg.

Blair Witch is beschikbaar voor Xbox One en PC. Ook voor Game Pass bezitters.