Krachtige nieuwe technologie levert nieuwe snellere Game Streaming met Minder netwerkvertraging, lagere bandbreedte en tegen lagere kosten.
Bethesda Softworks, een onderneming uit de ZeniMax Media groep, kondigt in de Bethesda Showcase (BE3) Orion aan, een gepatenteerde verzameling software technologie dat game engines optimaliseert met het oog op optimale performance in een streaming omgeving.
Ontwikkeld door id Software, bekend van de toonaangevende id Tech 6 game engine , is Orion een game- en platform-agnostische game streaming technologie die video games met lagere netwerkvertraging en bandbreedte kan streamen, wat games streamen toegankelijker maakt in meer regio’s en in hogere kwaliteit.
In tegenstelling tot game streaming services die de focus leggen op hardware oplossingen om games te streamen, is Orion is een game engine-based technologie die een game voor de cloud optimaliseert. Orion kan aanzienlijke netwerkvertraging reduceren, tot 20% per frame en heeft ook tot 40% minder bandbreedte nodig om dat te doen. De Oriontechnologie is complementair aan de hardware technologie in data centers gebouwd door andere streaming providers en verzekert betere resultaten wanneer aan elkaar gekoppeld.
“We hebben voordeel gehaald uit onze uitgebreide ervaring in game engine technologie en kunnen daardoor streaming bekijken vanuit een andere invalshoek – de game engine zelf,” Aldus Robert Duffy, Chief Technology Officer, id Software. “We wilden een snellere, betere streaming ervaring voor spelers, op het performance-niveau zoals dat bedoeld was door de ontwikkelaar van de game, en tegen lagere kosten en een groter bereik voor de streaming providers. Orion levert op elk van deze doelstellingen en maakt het streamen van video games op een consequente manier beter.”
Voor spelers betekent Orion genieten van performance op hoge snelheid en met zo weinig mogelijk netwerkvertraging, zelfs in een shooter vol snelle actie, een lager gebruik van bandbreedte en een grotere beschikbaarheid die zorgt voor kwaliteit voor spelers die ver van data centers af wonen.
Voor ontwikkelaars is de Orion SDK makkelijk te integreren in een game, wat wil zeggen dat ze vertrouwen kunnen hebben in het afleveren van de allerbeste ervaring voor gamers die streamen, met minimale extra inspanning.
Voor streaming providers betekent Orion bereik van een grotere doelgroep tegen gereduceerde kosten met een superieure mate van service. Orion zorgt voor mogelijke flink gereduceerde investeringen in data centers en kan ook de kosten om een streaming service beschikbaar te stellen flink reduceren.
“Consumenten eisen lage netwerkvertraging wanneer ze hoge performance games spelen, en die games moeten beschikbaar zijn voor een massapubliek – die zich niet enkel bij een data center bevindt, of over een bliksemsnelle internetverbinding beschikt,” aldus James Altman, Director of Publishing bij Bethesda Softworks. “ Met Orion, kunnen spelers die ver van de data centers af wonen nog steeds DOOM streamen met 60 frames per seconde (FPS), in 4K resolutie en zonder zichtbare netwerkvertraging. Een game zal met Orion sneller en vloeiender lopen, en bidet een fundamenteel betere streaming ervaring aan de fans.”
Er werd een live demo opgevoerd met Orion live on-stage bij de Bethesda E3 Showcase, waarbij DOOM (2016) met 60 FPS werd gestreamd in hoge kwaliteit op een mobiele telefoon. Bethesda zal de Orion technologie binnenkort publiekelijk testen en fans de kans geven om DOOM thuis gratis te streamen. Registreer je voor een kans om deel te nemen aan de publieke test voor Orion via de DOOMSlayers Club op www.SlayersClub.com.