Home Gaming Avorion meer dan 250.000 keer verkocht

Avorion meer dan 250.000 keer verkocht

by Jos Vis

Avorion, de ruimte-sandbox-game van Boxelware, is meer dan 250.000 keer verkocht sinds de lancering in Early Access op Steam in januari 2017. De game is beschikbaar voor Windows, MacOS en Linux voor 17,99 € en heeft tot nu toe zeer positieve reviews gekregen op Steam.

Boxelware is een ontwikkelingsstudio uit Erlangen, opgericht in 2016 door vijf fans van ruimtegames. Konstantin Kronfeldner (31), het hoofd van de studio, heeft met dit project een levenslange droom gerealiseerd: “Ik ben altijd een grote fan geweest van ruimtegames en wilde altijd mijn eigen versie maken, een spel waarbij ruimteschepen breken in de exacte plek waar ze worden geraakt door projectielen. Geïnspireerd door Minecraft en X3, begon ik het zelf te ontwikkelen als een passieproject in 2011. Ik concentreerde me al op een procedureel gegenereerde sandboxwereld, maar zonder de typische voxel-look. Ik wilde spelers blokken geven die op konden schalen van kleine schepen tot enorme stations, ik wilde dat spelers een dynamisch universum hadden dat ze konden vormgeven hoe ze wilden. ”

Om de professionele ontwikkeling van het ambitieuze plan van Konstantin te financieren, lanceerde hij een Kickstarter-campagne met een financiering van 17.000 €.

Waar gaat Avorion over?

In Avorion ontwerpen spelers hun eigen ruimteschepen met behulp van een krachtige maar intuïtieve editor, die zich net zo gemakkelijk leent om een eenvoudig schip in twee minuten op te zwepen als om een enorm ruimtevaartuig in de loop van dagen te perfectioneren en vervolgens te delen het met de gemeenschap. Spelers gaan verder om de procedureel gegenereerde melkweg vanuit hun cockpit te verkennen door grondstoffen te ontginnen, goederen te vervoeren en ruimtestations te bouwen. Maar dat is niet alles: spelers kunnen enorme ruimtegevechten aangaan die de schaal van elk realtime strategiegame evenaren, oorlog tegen elkaar voeren of een imperium bouwen samen met hun vrienden, allemaal om te voorkomen dat de melkweg wordt vernietigd door een onbekende vijand.

Van links naar rechts: Konstantin Kronfeldner (Founder, Lead Developer), Philipp Erhardt (Developer), Margareta Büche (Developer), Michael Kister (Community Manager), Felix Schieber (Game Designer)

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x