Een jaar geleden verliet Avorion de “Early Access” op Steam door versie 1.0 te bereiken. De game was samen met de community gebouwd en geoptimaliseerd in de tijd dat Early Access nu klaar was voor wat de “volledige commerciële lancering” in de game-industrie wordt genoemd.
De lancering was succesvol, de verkoopcijfers stegen tot ongeveer 300.000 eenheden, maar daar eindigde de reis niet – de ontwikkelaars bleven alert, werkten hard en produceerden update na update. En nu, net op tijd voor het eenjarig lanceringsjubileum, staat Update 2.0 voor de deur. Het zal het spel op veel onderdelen fundamenteel veranderen en veel systemen aanzienlijk verbeteren met enorme veranderingen. De volgende wijzigingen zijn gepland:
Nieuw voortgangssysteem waarbij spelers bouwkennis opdoen van de verschillende materialen
Nieuw “Classic Avorion” -scenario zonder de nieuwe progressie
Volledig configureerbaar “Free Play” -scenario
Kapiteins met gespecialiseerde talenten en persoonlijkheden
Verbeterde AI-orders om uw schip naar mijnbouw, handel, verkenning en meer te sturen
Verbeterde UI-visuals
Verbeteringen aan de onafhankelijke richtmechanismen
Veel “kwaliteit van leven” -verbeteringen zoals minder micromanagement, eenvoudiger bemanningsbeheer en reizen naar verre sectoren, stuurautomaten, veel balansveranderingen, UI-verbeteringen zoals een sectoroverzicht met beschikbare missies, goederen en bemanningsleden van alle stations, en vele , veel meer!
Deze redacteur is een enorme moraalridder! Tot vervelens aan toe weet hij altijd weer iets positiefs te melden over elke game. Daarnaast kun je hem altijd gebruiken als levende gamesencyclopedie en is hij al meer dan 35 jaar een betweter in de gamesindustrie, bah!