Deck13 heeft twee solide Soulslike-ervaringen achter elkaar afgeleverd met The Surge en The Surge 2, maar met de aankomende Atlas Fallen slaat de Duitse ontwikkelaar een heel andere richting in. Gevestigd in een fantasiewereld en met de belofte van een grotere nadruk op snel en spectaculair gevecht, ziet de actie-RPG er veelbelovend uit in alles wat er tot nu toe van is getoond, en dat blijft het geval in de nieuwste presentatie.
Uitgever Focus Entertainment heeft een nieuwe gameplay-presentatievideo uitgebracht voor Atlas Fallen, waarin leden van het ontwikkelingsteam praten over verschillende aspecten van de ervaring, van de fantasievolle setting waarin corrupte goden over het land heersen tot hoe het zand dat de wereld overspoelt een cruciaal onderdeel zal vormen van zowel het verhaal als de gameplay.
Traverseren zal een belangrijk element van het spel zijn, en spelers zullen toegang hebben tot verschillende bewegingsvaardigheden, zoals Sand Gliding, waarmee je over het zand kunt surfen, zoals de naam al impliceert. In gevechten nemen spelers het op tegen verschillende vijanden en wisselen ze tussen verschillende wapens, terwijl de Momentum-meter ook een rol speelt, waardoor je een speciale aanval kunt ontketenen wanneer deze vol is.
De video biedt ook meer details over de spelcustomization en voortgangsmechanismen, hoe het de nadruk legt op verkenning in zijn uitgestrekte omgevingen, hoe het spel omgaat met moeilijkheidsgraden en meer. Bekijk de video hieronder voor meer details.
Atlas Fallen wordt uitgebracht op 25 augustus voor PS5, Xbox Series X/S en pc. Het zal draaien op 4K/30 FPS of 1440p/60 FPS op PS5 en Xbox Series X, en op 1080p/60 FPS op Xbox Series S.