Nieuwe indrukken van Team Asobi’s Astro Bot zijn beschikbaar dankzij de PlayStation Blog, die een vroege previewversie heeft kunnen uitproberen. Hoewel PlayStation meer dan 80 levels verspreid over meerdere sterrenstelsels heeft bevestigd, zullen ze in één van drie moeilijkheidsgraden vallen: Makkelijk, Normaal en Moeilijk.
Sky Garden is een makkelijk level en wordt beschreven als een “visie van een idyllisch paradijs met roze robo-flamingo’s die in uitnodigende blauwe vijvers pootjebaden.” Er zijn ook veel Sakura-bomen om te bewonderen terwijl de speler zich een weg baant over onderling verbonden zwevende eilanden. Construction Derby is minder organisch, aangezien het Normaal-moeilijkheidsniveau “kranen, i-balken, steigers en andere uitrusting heeft die boven de wolken uitsteken, wat zorgt voor hachelijk platformwerk.”
Wat betreft de Moeilijke levels, er is Swinging Sentries, beschreven als “bedrieglijk simpel” en “klein van formaat” maar vol met vijanden die met stekelige ballen en kettingen zwaaien en talrijke platformen. Het voltooien ervan ontgrendelt Slowdown Showdown, met vijanden, platformen en omgevingsobstakels die veel sneller bewegen dan normaal en een Hourglass-item vereisen voor Astro om door te komen.
Beide levels zullen ervaren platformfans uitdagen, hoewel ze ook snelle respawns bij doodgaan bieden. Interessant is dat ze zijn gethematiseerd naar de klassieke PlayStation gezichtsbuttons, wat lijkt te impliceren dat er nog twee dodelijke levels wachten.
Astro Bot lanceert op 6 september voor PS5 en kost $60. Het zal ook gratis DLC na de lancering ontvangen, inclusief nieuwe uitdagende levels.