Astral Ascent, de uitdagende pixelplatformer rogue-lite van Hibernian Workshop, heeft vandaag een grote update gelanceerd die een nieuw speelbaar personage, een gloednieuwe wereld om te verkennen, nieuwe soorten vijanden, gameplay-wijzigingen, technische verbeteringen en nog veel meer toevoegt. Astral Ascent is beschikbaar op Early Access op Steam, met een tijdelijke korting van 20% deze week.
De Coral Archipielago-update bevat een geheel nieuw personage: Octave, met nieuwe gameplay-mechanica en 11 unieke spreuken. Deze jonge jager roept etherische geweren op om zijn vijanden aan te vallen, en voegt een nieuwe manier toe om vijanden te bestrijden en de werelden van Astral Ascent te verkennen.
Naast dit nieuwe derde speelbare personage kunnen spelers een nieuwe wereld ontdekken die wordt bevolkt door twee nieuwe Zodiac-bazen, twee nieuwe uitdagingen en acht nieuwe vijanden. De update brengt ook gameplay-verbeteringen zoals nieuwe herwerkte synergiesystemen en vernieuwde Zodiac summons met twee extra summons. De update voegt ook verschillende nieuwe kamers toe om te ontdekken, waaronder Sun & Moon-kamers. Elk van deze kamers biedt nieuwe spelmechanismen en uitdagingen. Spelers kunnen vriendelijke NPC’s oproepen om hen te helpen tijdens gevechten.
De studio heeft ook plannen aangekondigd voor aankomende updates, met een roadmap die een enorme technische verbetering omvat, geleid door een drastisch geoptimaliseerde versie van de game die draait in een volledig herwerkte engine. Spelers kunnen tegen het einde van dit jaar lagere laadtijden verwachten, evenals een verbeterde en soepelere framesnelheid.
“Sinds we de Astral Ascent Early Access afgelopen april hebben gelanceerd, hebben we heel hard gewerkt aan de volgende update en hebben we dagelijks naar de community geluisterd. Deze nieuwe update bevat verzoeken van onze spelers, zoals veranderingen in de gameplay, evenals nieuwe inhoud om de spelers van de wereld te laten genieten. We zijn erg enthousiast over de aanstaande release van de nieuwe engine, aangedreven door C++, waarmee we een soepelere gameplay-ervaring kunnen bieden”, zegt Louis Denizet, hoofdontwerper en programmeur bij Hibernian Workshop.