Nu Assassin’s Creed Mirage uit is en succesvol is voor Ubisoft, richt het zich op Assassin’s Creed Nexus VR, een spin-off die op 16 november uitkomt voor Meta Quest 2, 3 en Pro. In een nieuwe gameplay overzichtsvideo bespreekt het ontwikkelteam verschillende gameplayfuncties en hoe VR de klassieke formule beïnvloedt.
Assassin’s Creed Nexus VR heeft drie speelbare personages – Connor uit Assassin’s Creed 3, Ezio uit Assassin’s Creed 2 en Kassandra uit Assassin’s Creed Odyssey. Terwijl je bekende locaties bezoekt (en enkele nieuwe zoals Newport voor Connor), zijn ze benaderbaar op 360 graden. Als je iets ziet, kun je het beklimmen, met opties zoals voet-tot-voet sprongen, jezelf zijwaarts en achterwaarts gooien, etc.
Als een stealth-gericht spel, kun je sluipen en om hoeken gluren. Er zijn echter scheuren en gaten in de omgeving om doorheen te kijken. Sommige objecten zijn ook dynamisch en kunnen worden gegooid om bewakers af te leiden. Het kenmerkende fluitje is ook een fysiek gebaar dat je kunt uitvoeren om aandacht te trekken.
Het gevecht wordt bestuurd door beweging waarbij spelers aanvallen blokkeren en kansen creëren om vijanden te raken als ze kwetsbaar zijn. Dit zal echter de eerste keer zijn dat spelers Kassandra’s Hidden Blade gebruiken, en tijdens het sprinten neemt je moordafstand toe.
Omdat dit een VR-spel is, zijn er comfortfuncties zoals tunnelvisie, teleport locomotie, automatische parkour, een vignetteringssysteem en meer beschikbaar. Bekijk de video hieronder voor meer details.