Met zoveel Assassin’s Creed-titels in ontwikkeling – zonder de geruchten mee te tellen – is het interessant om te zien wat Ubisoft doet met Assassin’s Creed Mirage. Het is een kleinschaligere titel, waarvan de prijs iets lager zal liggen. Zal het dezelfde langdurige ondersteuning krijgen als zijn voorgangers?
Dat blijkt niet het geval te zijn. In een recente Reddit AMA vroeg een gebruiker of er een kans was op het opnieuw spelen van een missie of opdracht in een post-launch update. Creatief directeur Stephane Boudon antwoordde dat er momenteel “geen plannen zijn voor DLC” of uitgebreide post-launch ondersteuning. Dit benadrukt schijnbaar de eenmalige aard van de titel zodra spelers alle missies hebben voltooid en verzamelobjecten hebben gevonden.
Wat betreft quick saving zei Boudon: “We hebben gemerkt dat stealthspelers dol zijn op quick saving, en we hebben besloten om het toegankelijker te maken. De moeilijkheidsgraad van het spel speelt natuurlijk een rol.” Hij onthulde ook dat het team zich richt op “vloeiendheid en controle” voor parkour. Hoewel ze “hun eigen ding bouwen, geïnspireerd door verschillende AC’s”, zul je geen achterwaartse en zijwaartse uitzettingen vinden zoals in de pre-Assassin’s Creed 3-titels.
“We hebben veel moeite gestoken in het werken aan kleine details om ervoor te zorgen dat spelers de beste controle hebben over Basim. We stemmen het parkour nog steeds af om deze controle en het gevoel van vloeiendheid en behendigheid bij het doorkruisen van Bagdad nog meer te versterken.”
Assassin’s Creed Mirage wordt uitgebracht op 12 oktober voor Xbox One, Xbox Series X/S, PS4, PS5 en PC.