Buka Entertainment en Ravenscourt kondigen aan dat de turn-based RPG Ash of Gods: Redemption op 31 januari 2020 verschijnt voor PlayStation 4, Microsoft Xbox, Nintendo Switch en pc, zowel fysiek als digitaal.
Over Ash of Gods: Redemption:
Ash of Gods is een turn-based RPG met een constant evoluerende verhaallijn en risico’s die werkelijk de gameplay beïnvloeden, samen met een uitgebreide online PVP-mode. De game komt beschikbaar voor PLAYSTATION 4, Microsoft Xbox, Nintendo Switch en pc. Het verhaal van de game is gebaseerd op de complexiteit en dubbelzinnigheid van morele keuzes, waarbij elk van de personages in de game kan overlijden. Tijdelijke voordelen kunnen een personage het leven kosten, terwijl opofferingen het doorlopen van een volgende episode makkelijker kunnen maken. Ash of Gods biedt een mix van prachtige art, meeslepende muziek, tactische gevechten en een aangrijpend verhaal dat zich grotendeels via interactieve dialogen ontvouwt. Afhankelijk van de keuzes die spelers maken, zijn geen twee playthroughs hetzelfde.
Kenmerken:
Roguelike-Storytelling: Een rijk en onvoorspelbaar verhaal met drie hoofdpersonages, elk met een andere rol, moraal en plicht. Geniet van werkelijk non-lineaire storytelling met zeven compleet verschillende eindes en zonder “Game Over”-scherm – alle personages van de speler en ook de meeste andere personages zijn sterfelijk, waarna het verhaal gewoon zonder hen verdergaat.
Diepgaand turn-based vechtsysteem: Terwijl Ash of Gods qua vormgeving trouw blijft aan de tradities van het genre, is het vechtsysteem ontworpen om de spelerervaring te verrijken, waarbij spelers niet zelden levens van teamgenoten op het spel moeten zetten om de overwinning te claimen.
Verbluffende art-stijl: De dark fantasy-wereld van Ash of Gods is een werkelijk geweldige plaats met prachtige personages, zowel qua vormgeving als qua verhaal. De gevechtsanimaties zijn gemaakt met behulp van de rotoscopie-techologie waarbij live-acteurs worden gefilmd en overgetrokken voor levensechte 2D-animaties.
Soundtrack van Adam Scorupa: Alle tracks zijn geschreven door de beroemde componisten Adam Scorupa en Krzysztof Wierzynkiewicz, bekend van hun werk voor The Witcher, Painkiller, Call of Juarez, Eve Online en Iron Harvest. Elke track is live ingespeeld door professionele muzikanten, vaak met gebruik van traditionele instrumenten die je zelden hoort in moderne opnames. Alle songs komen beschikbaar met covers, credits en full meta tags.