Home Reviews Arrow Legends of Yesterday Review

Arrow Legends of Yesterday Review

[vc_row][vc_column][text_block_nav title=”Intro”]Man, ik dacht dat de vorige crossover goed was.. Maar Arrow stal deze week echt de show. Een geweldig verhaal, de personages waren on point, het bevatte humor en Vandal Savage wordt alleen maar beter.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Plot”]Plot:
Arrow gaat verder waar Flash ophield, Vandal zit nog steeds achter Hawkman en Hawkgirl aan om ze te vermoorden. In het begin van de aflevering zien we ze vluchten naar een huis ergens op het platteland (met een mooie superman reference tussendoor) zodat Vandal ze moeilijker kan vinden en omdat ze dan tijd hebben om Kendra te trainen om Hawkgirl te worden en een plan te bedenken.
Dan krijgen ze van Malcolm (Ra’s al Ghul) te horen dat hij een meeting heeft geregeld met Vandal om te overleggen of hij ze niet met rust wil laten, niet iedereen stemt hier mee in maar ze besluiten dat Malcolm, Olliver en Barry toch maar naar die meeting gaan. Terwijl Barry naar de meeting rent merkt hij dat hij weer bijna door de tijd gaat reizen wat hem laat twijfelen over wat er in de toekomst gaat gebeuren.
Bij de meeting zelf verteld Vandal dat de helden 24 uur hebben om Hawkgirl en Hawkman te overhandigen anders zal hij Central City en Star City vernietigen, daarna gaat hij weg.
Terug bij het huis is Cisco aan het werken aan een speciaal soort handschoenen die ervoor moeten zorgen dat ze de staf die Vandal Savage vorige aflevering had bemachtigt vast kunnen pakken, dit gaat minder dan dat hij had verwacht omdat hij er door Kendra niet helemaal bij is, omdat zij zogenaamd verbonden is met Hawkman en hij verliefd op haar is.
Ondertussen is Kendra ook druk bezig met getraind worden door Carter (Hawkman), dit gaat net zoals bij Cisco minder dan gepland omdat de trainingswijze van Carter niet correspondeert met hoe Kendra zich voelt, na een tijdje lukt het haar wel maar ze is nog zeker niet in haar volle kracht.
Terwijl ze daar zijn speelt zich ook nog een subplot af met Olliver die er achter komt dat hij een zoon heeft, dit is ondanks dat ik hier wat twijfels over had ontzettend goed uitgespeeld en perfect in het verhaal verwerkt!
Dan is het moment daar, onze helden gaan doen alsof ze Kendra en Carter overleveren en gaan dan de strijd aan met Savage. De handschoenen werken en Kendra is getrained dus iedereen is er klaar voor.
Als het gevecht begint zie je al gelijk dat niemand echt lekker in z’n vel zit en ze worden dan ook al snel overmeesterd door Vandal die de staf gaat gebruiken om de steden te verwoesten. Olliver verteld Barry dat hij z.s.m. moet rennen om weg te komen van de vernietiging zodat in ieder geval iemand het overleeft, Barry stribbelt even tegen maar begint dan net op tijd voor de grote explosie te rennen. Hij rent zo hard dat hij terug in de tijd gaat naar het moment dat ze gaan overleggen met Vandal.

Barry die nu weet wat er de vorige keer fout ging besluit aan Olliver te vertellen wat er is gebeurd en daarop wordt een plan bedacht waardoor iedereen beter de strijd in gaat. Deze keer gaat het beter en verslaan ze Vandal Savage, tenminste dat denken ze want aan het einde val de aflevering zien we iets waardoor hij waarschijnlijk toch weer terug tot leven komt!

[/text_block_nav][text_block_nav title=Barry Allen”]Barry Allen:

Barry verdient deze aflevering een speciale shoutout omdat zijn humor en alles wat hij deze aflevering deed over de top geniaal was. De uitspraken die hij deed en de energie die je zag dat hij deze aflevering had tilde het allemaal naar een nieuw niveau waardoor ik nog meer respect kreeg voor deze crossovers. En ik kan het niet vaak genoeg blijven zeggen, Barry en Olliver zijn de perfecte combinatie samen!

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Toekomst”]Toekomst:

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Oordeel”]Oordeel:
Dit is een ontzettend goede aflevering, het commentaar dat ik vorige review had dat ze goede storylines onderbroken voor dit is nu weg omdat ik dit niet had willen missen!