Display specialist AOC kondigt hun sponsoring aan van G2 Esports, een van de meest succesvolle en gerenommeerde esports-organisaties wereldwijd.
Zowel AOC als G2 Esports hebben besloten hun succesvolle samenwerking uit te breiden. G2 werd voor het eerst gesteund door AOC vanaf januari 2018. AOC is een van de toonaangevende monitormerken in Esports en competitief gamen en biedt hun geavanceerde technologie aan de trainingsfaciliteiten van G2. Dit zorgt ervoor dat het team hoge precisie en prestaties bereikt in zowel trainingen als wedstrijden. De samenwerking heeft ook geleid tot een signature-gamingmonitor, die speciaal is ontworpen voor zowel het team als de G2-fans.
G2 heeft zich keer op keer bewezen als een van de belangrijkste spelers in de wereldwijde esports en is dit jaar als tweede geëindigd op het League of Legends Wereldkampioenschap. G2 heeft ook succes gevonden in CS: GO, Hearthstone, Rocket League, Sim-Racing, Apex Legends, Rainbow Six Siege, Battlegrounds van Playerunknown. G2 behoort tot de beste ter wereld sinds de oprichting van de club in 2013.
“G2 is er trots op om zulke sterke partners aan onze zijde te hebben, waaronder AOC. Met hun bijdragen kunnen we doen waar we goed in zijn – trofeeën winnen in stijl. Niets van dit alles zou mogelijk zijn zonder hun steun en professionele uitrusting. 2020 wordt een spannend jaar voor G2-fans en ik ben heel blij dat AOC ons helpt de top te bereiken met hun geavanceerde technologie ”, zegt Carlos Rodríguez, CEO van G2 Esports.
Alle huidige G2 PC-teams en influencers zullen worden voorzien van hoogwaardige gaming-monitoren, zoals bijvoorbeeld de AOC AGON AG251FZ. Hun inzichten helpen op hun beurt om de hoogwaardige apparaten van AOC nog verder te polijsten. G2 Esports-spelers, influencers, content creators en fans krijgen zo de ultieme ervaring en genieten de voordelen van deze samenwerking. Naast deze technische vooruitgang zullen AOC en G2 samen verschijnen op vele stands, toernooien, bij weggeefacties en andere evenementen het komende jaar.
“We zijn verheugd om zo’n uitstekende organisatie te blijven ondersteunen. G2 heeft opnieuw zijn bekwaamheid bewezen op het League of Legends Worlds 2019-toernooi ”, zegt Stefan Sommer, directeur Marketing & Business Management bij AOC International Europe, over het tweede team van de Wereld. “Deze sponsoring heeft ons geïnspireerd en ons geholpen te begrijpen wat professionele spelers echt nodig hebben in hun monitor. Hierdoor kunnen we de nieuwste innovaties bieden aan dit uitzonderlijke team. We zijn verheugd om te zien wat de toekomst in petto heeft en voort te bouwen op wat we al samen hebben bereikt.”