Home Gaming Airoheart Review

Airoheart Review

Onlangs is de game Airoheart verschenen voor Nintendo Switch, Playstation 4/5, Xbox One, Xbox Series S/X, PC en Mac. Deze indie titel heeft veel geleend van titels als The Legend of Zelda: A Link to the Past en Final Fantasy. De studio achter de game Pixel Heart Studio word beheerd door 1 persoon die aan de games werkt. Na een aantal jaar in ontwikkeling te zijn geweest is de game in early access gegaan en was er een kickstarter campagne gelanceerd voor de game Airoheart en die heeft het doel dubbel gehaald. SOEDESCO zag ook potentie in de game en heeft de game van Pixel Heart Studio uitgegeven. Wat wij van deze game vinden lees je hieronder!

Wat ik eerder al zei is dat de game geïnspireerd is door titels als The Legend of Zelda: A Link to the Past en Final Fantasy en heeft de maker er ook voor gekozen om de game een 16 bit jaren 90 look mee te geven. De game heeft een grote wereld om in rond te lopen, genoeg kerkers om te onderzoeken en geheimen om te onderzoeken. Het principe lijkt dus erg veel op games als TUNIC en Death’s Door.

In het land Engard bestaat er een flinke oorlog tussen de Elmer en de Bretons. De Elmers geloven in vredige soorten van magie waar de Bretons geloven in destructieve vormen. Één Breton genaamd Carthicus gebruikte zijn destructieve magie om het land van de Elmers aan te vallen. Met de kracht van een eeuwenoud voorwerp genaamd de Draoidh Stone en een zwaard heeft Carthicus het niet gered en is zijn ziel opgesloten in de Draoidh Stone van de Elmers. De steen is gesloopt en de onderdelen van de steen zijn door het land heen gaan verspreiden zodat niemand hem meer kon vinden en de ziel van Carthicus kon vrij laten.

In het verhaal speel jij als het hoofdkarakter Airoheart die leeft tussen de Elmers. Het verhaal begint wanneer de Bretons het vredesverdrag verbreken en in het gebied van de Elmers komen. Airoheart’s lang verloren broer Xanatos blijkt op zoek naar de stukken van de Draoidh Stone om Carthicus terug te brengen en wraak te nemen op de Elmer die hun ouders hebben vermoord. Het is aan Airoheart om de onderdelen eerder te vinden dan zijn broer en vrede te brengen naar het land.

Het gevechtssysteem laat je heel erg denken aan de titel The Legend of Zelda: A Link to the Past. Elke kerker heeft zijn eigen wapen dat je weer kan gebruiken om de baas te verslaan en later ook om verder te komen in de wereld van Engard. Ook zal je in de wereld genoeg conversaties kunnen houden met mensen uit de omgeving en sommige zullen je ook missies geven. De ene wil dat je een baan voor hem zoekt waar een andere weer wil dat je een vis voor hem koopt het kan van alles zijn.

Hou je van games als de jaren 90 Super Nintendo (SNES) games zoals The Legend of Zelda: A Link to the Past of Final Fantasy dan ben je bij Airoheart aan het goede adres. De game is een ode aan het klassieke genre van RPG’s van vroeger. De game is leuk om te spelen ook al ben je veel aan het zoeken waar je heen moet. Al met al een leuke game om te spelen als tussendoortje.