LG Electronics (LG) presenteert zijn baanbrekende informatiedisplay-technologie tijdens Integrated Systems Europe (ISE) 2022 in Barcelona na een onderbreking van twee jaar. Op ISE promoot LG het ‘Move Daily Life Forward’-thema dat voortbouwt op de slogan ‘Innovation for a Better Life’ van het bedrijf. Variërend van transparante OLED-signage en micro-LED tot volledige reeksen LED-signage-producten, presenteert LG toepassingen die digital signage-oplossingen combineren met handige applicatietools om hybride communicatie te verbeteren en ons een stap dichter bij elkaar te brengen.
Nu mensen meer tijd thuis doorbrengen, vinden activiteiten die gewoonlijk buitenshuis worden ondernomen nu thuis plaats. Consumenten werken online (thuiswerken), volgen digitale lessen, maken online doktersafspraken en voeren hun hobby’s vanuit huis uit. In lijn met deze trend presenteert LG de LG MAGNIT en de LG One:Quick Flex, waarbij het bedrijf haar commerciële display-expertise heeft gebruikt om de volgende generatie homedisplays te creëren.
LG MAGNIT, dat sinds zijn debuut in 2020 al in verschillende sectoren is doorgebroken, moet nu de premium thuisbioscoop een nieuwe betekenis geven. Dit door een kijkervaring te verbeteren met een esthetisch, aantrekkelijk ontwerp en een gigantisch 136-inch 4K UHD (3.840 x 2.160)-scherm. Dankzij de adembenemende beeldkwaliteit die wordt gecreëerd door de miljoenen zelfemitterende LED-pixels, kunnen mensen thuis in alle privacy genieten van hun favoriete films, tv-programma’s, sportevenementen en kunstwerken. En om het kijken naar content gemakkelijker en leuker te maken, zijn verschillende populaire streaming-apps toegankelijk via LG’s webOS 6.0 Smart TV-platform. Bovendien levert LG MAGNIT, in combinatie met Bang & Olufsens’ Beolab 90 home speaker, een nog meer meeslepende thuisbioscoopervaring.
De One:Quick Flex is een andere innovatieve oplossing die home entertainment transformeert. Het alles-in-één beeldscherm combineert een ingebouwde microfoon, camera en luidsprekers met een 43-inch 4K UHD (3.840 x 2.160)-scherm en een optionele verplaatsbare standaard. Met zijn eenvoudige, op aanraking gebaseerde installatie en gebruiksvriendelijke Windows-besturingssysteem is het niet alleen geschikt voor het thuiswerken. Het is scherm ook uitermate geschikt voor afstandsonderwijs, videoconferenties, training op afstand en home entertainment. Bovendien is de grotere 55-inch One:Quick Works, die intuïtieve videoconferentietools combineert met ingebouwde aanraakmogelijkheden, populair in educatieve en zakelijke omgevingen. Dit dankzij de eenvoudige gebruikerservaring en de mogelijkheid met meerdere gebruikers direct verbinding te maken en zo aan de slag te kunnen.
Aan de andere kant van het spectrum plaatsen moderne directiekantoren transparante OLEDs op glazen wanden om heldere, futuristische beelden en handige vergadertools te creëren. Transparant OLED wordt ook in de transportsector gebruikt als reclame- of informatiedisplays op ramen en tankstations. Het heeft zelfs zijn weg gevonden naar musea waar bezoekers aan de deur begroet worden en content aanschouwen voor een buitengewone beleving. Transparant OLED Touch is ook populair geworden voor interactieve displays.
Het Technology and Engineering Award-winnende 65-inch UltraFine™ Display OLED Pro is gebouwd met studioprofessionals in gedachten. Het ondersteunt professionele interfaces, zoals SDI en SFP, en kan de originele, hoogwaardige resolutie van de bron weergeven zonder te verkleinen. Bovendien, voor coloristen die talloze uren achter een scherm doorbrengen, voldoet het UltraFine Display OLED Pro aan de Eyesafe-normen en helpt het hun ogen te beschermen tegen blauw licht. LG UltraFine OLED Pro kan worden gebruikt in postproductiebedrijven en OTT-bedrijven bij screening.
LG toont ook verschillende innovaties voor bedrijfskritische omgevingen. Het high-definition en randloze ontwerp van fine-pitch LED’s geeft elk detail duidelijk weer. De randloze 54-inch LED Bloc stelt klanten in staat om het te gebruiken als een 55-inch LCD-videowanddisplay met eenvoudige installatie. Het past zelfs in de beugels van bestaande LCD-videomuurmodellen*. Door deze eigenschappen zijn ze bruikbaar in controlekamers, auditoria en virtuele klaslokalen.
In de detailhandel biedt LG’s Content Management-oplossing, SuperSign QSR, klanten een dynamisch menubord, terwijl het achter de schermen het keukendisplay-systeem stroomlijnt en integreert met het PoS-systeem. Een ander aanbevolen product voor klantinteracties buitenshuis is het 21,5-inch touchdisplay met hoge helderheid. Of het nu bij een drive-thru-kiosk, benzinepomp of EV-oplader is; deze duurzame signage is handig omdat het bestand is tegen barre weersomstandigheden en stof, met een hoge helderheid waardoor informatie gemakkelijk te lezen is.
Daarnaast presenteert LG ook cloudoplossingen die zijn ontworpen voor specifieke industrieën of gebruiksscenario’s. Zo is Pro:Centric Cloud ontwikkeld om hospitality management te transformeren met behulp van Pro:Centric, het flexibele en intuïtieve contentmanagementsysteem van LG voor hospitality. Deze toepassing is nu uit te breiden over meerdere panden via een cloudgebaseerde architectuur. Daardoor kunnen hotels gepersonaliseerde diensten aanbieden, consistente content leveren en gedragsgegevens verzamelen over meerdere vestigingen – allemaal gecentraliseerd op één plek.
“Tijdens de ISE van dit jaar zijn we verheugd om de verbeterde oplossingen te demonstreren die zijn ontwikkeld om het leven van mensen positief te veranderen. Onze scherpe en naadloze beelden vallen op, vooral in een drukke omgeving. Bovendien creëren onze verticale oplossingen nieuwe mogelijkheden”, zegt Harri Ekholm, vice president sales Europe at LG Electronics Business Solutions. “We vinden nieuwe manieren om een blijvende impact te creëren, op ieder gebied.”
De innovatieve oplossingen zijn van 10 tot en met 13 mei te zien zijn in Hal 3 van Fira Barcelona’s Gran Via. Voor degenen die niet aanwezig kunnen zijn, heeft LG een speciale ISE-pagina op https://www.lg-informationdisplay.com/ise2022 met video’s van de zones en content die tijdens het evenement live wordt toegevoegd.