Playable Worlds heeft vandaag aangekondigd dat het meer dan $ 25 miljoen aan Series B-financiering heeft binnengehaald, geleid door de Koreaanse uitgever van videogames Kakao Games Corp., een dochteronderneming van Kakao, en met deelname van terugkerende investeerders BITKRAFT Ventures en Galaxy Interactive. Nieuwe investeerders Lilith Games en Gaingels deden ook mee aan de ronde, die volgt op een Series A van $ 10 miljoen in 2020. Deze strategische investering zal worden gebruikt om de werving van talent door Playable Worlds te stimuleren en de cloud-native sandbox MMO-game die momenteel in ontwikkeling is, te financieren.
“We hebben de fundamentele technologie bewezen en blijven werken aan de productie van onze game, met als doel onze IP binnenkort bekend te maken”, zegt Raph Koster, CEO en medeoprichter van Playable Worlds. “Hoewel we nog niet klaar zijn om de gordijnen open te trekken, zal deze financieringsronde ons helpen om sneller meer te delen met potentiële spelers, met een focus op het bieden van een meer betekenisvolle ervaring bestaande uit rijke simulaties, volledig persistente online werelden en diepere sociale mechanica.”
Playable Worlds is mede opgericht door industrieveteranen Raph Koster, terugkerende ondernemer en ontwerper van Ultima Online en Star Wars Galaxies; en Eric Goldberg, viervoudig ondernemer en ontwerper van MadMaze, de eerste online game die een miljoen spelers trok. Het bedrijf rekruteert actief om zijn team van hoog kaliber te komen versterken, en er zijn momenteel verschillende vacatures open voor sollicitatie op: playableworlds.com/jobs
“Cloud-native online games leiden tot multiversums van online werelden”, legt president en medeoprichter Eric Goldberg uit. “En deze leiden tot metaversen wanneer ze uiteindelijk worden verbonden met de echte wereld. Cloudcomputing stelt ons nu in staat om zowel sterkere sandbox-MMO-games als verbonden multiversums van ervaringen te bouwen.”
“We doen investeringen die innovaties in MMO-games zullen stimuleren en nieuwe concepten tot bloei zullen brengen”, zegt Kyehyun Cho, CEO van Kakao Games. “De technologiestack die Playable Worlds heeft geïmplementeerd en tot nu toe heeft bewezen, heeft de investering aanzienlijk beïnvloed en zal zeker een rol spelen bij de ontwikkeling van de metaverse. Het kaliber van het team achter Raph en Eric heeft uiteindelijk de deal bezegeld en we hebben vertrouwen in hun vermogen om uit te voeren.”
Lilith Games is een wereldwijde mobile-first game-ontwikkelaar en uitgever die zich sinds 2018 actief ontwikkelt in de richting van de metaverse. Gaingels is een syndicaat van particuliere investeerders dat zich inzet voor het ondersteunen van diversiteit en inclusie in het risicokapitaal-ecosysteem.
744
Abonneer
Inloggen
0 Reacties
Oudste