Het creëren van content is niet langer gebonden aan het gebruik van verf en steen als medium, noch alleen geschikt om gemaakt te worden in grote studio’s. Beeldende kunst kan nu overal en altijd worden gemaakt.
Maar creatief zijn is nog steeds uitdagend en tijdrovend. NVIDIA maakt artistieke workflows eenvoudiger en sneller door makers tools te bieden die hen in staat stellen in hun flow-state te blijven.
Dat is wat NVIDIA Studio is – een ecosysteem van creatieve app-optimalisaties, GPU-versnelde functies en AI-aangedreven apps, aangedreven door NVIDIA RTX-GPU’s en ondersteund door Studio Drivers van wereldklasse.
De nieuwe blogserie ‘In de NVIDIA Studio’ viert creativiteit overal ter wereld door elke week 3D-animators, video-editors, fotografen en meer in de schijnwerpers te zetten. Ze zullen hun inspirerende werk laten zien, en in detail tonen hoe creators NVIDIA GPU’s gebruiken om van concept naar voltooiing te gaan, sneller dan ooit.
De serie begint met 3D-kunstenaar Jasmin Habezai-Fekri. Bekijk hieronder haar werk, gemaakt met Unreal Engine, Adobe Substance 3D en Blender, versneld door haar GeForce RTX 2070 GPU.
Habezai-Fekri Dreams in 3D
Habezai-Fekri is gevestigd in Duitsland en werkt als 3D-milieukunstenaar in de gamingsector. Ze maakt rekwisieten en omgevingen met handgeschilderde en gestileerde renderingtexturen op fysieke basis. Ze houdt ervan om fantasie- en natuurtaferelen te creëren, geaccentueerd door grote, felle kleuren.
Habezai-Fekri’s passie is het creëren van kunstwerken met een fantasierijke charme, die de interesse van haar publiek wekken en een gevoel van bezieling creëren, wat haar unieke flair compleet maakt.
Met dit werk leerde Habezai-Fekri de kneepjes van het gebruik van Unreal Engine, terwijl ze probeerde “iets heel 2D-achtigs in een 3D-ruimte te reproduceren, waardoor het geheel een heel schilderachtig en toch next-gen gevoel kreeg”. Door oefening en herhaling ontwikkelde ze haar basisvaardigheden en ontdekte ze dat het hebben van een vaste art direction en visuele stijl haar een eigen stijl gaf.
Habezai-Fekri gebruikt Blender software voor het modelleren en gebruikt Zbrush voor haar high-poly sculpts om gestileerde details in texturen en modellen te brengen. De fijne details zijn cruciaal voor het oproepen van de levensechte emoties die ze hoopt te cultiveren. “Ik vind het heel belangrijk om mijn kunst helemaal in mij op te nemen”, aldus Habezai-Fekri.
Als je beter kijkt, zie je Habezai-Fekri’s persoonlijke accenten in de texturen in Bird House – ze heeft ze met de hand geschilderd in Adobe Substance 3D Painter. RTX GPU-versneld light and ambient occlusion in Substance 3D helpt haar proces te versnellen door nieuwe texturen in luttele seconden te produceren.
“De handgeschilderde afwerking van mijn texturen is een echte verrijking en laat me toe om mijn artistieke kant te kanaliseren doorheen een zwaar technisch proces,” zei ze.
Habezai-Fekri’s werk gebruikt vaak felle kleuren. Om het er uitnodigend en vriendelijk uit te laten zien, verzadigt ze de kleuren opzettelijk, zelfs als het onderwerp van nature niet kleurrijk is.
Habezai-Fekri vindt ook inspiratie in het uitproberen van nieuwe tools en workflows, vooral wanneer ze andere kunstenaars en creatieven fantastisch werk ziet doen.
“In onze branche, waar zo vaak nieuwe tools worden uitgebracht, is het onvermijdelijk om voortdurend bij te leren en je vaardigheden uit te breiden. Als je daar vanaf het begin voor open staat, helpt dat echt om er ontvankelijker voor te zijn.”
Door samen te werken met creatieve app-ontwikkelaars geeft het NVIDIA Studio-ecosysteem Habezai-Fekri regelmatig nieuwe tools die haar helpen sneller te creëren. Zo stelt RTX-versnelde OptiX ray tracing in Blender’s viewport haar in staat om te genieten van interactieve, fotorealistische rendering in real time.
RTX GPU’s leveren ook rendersnelheden die tot 2,5x sneller zijn met Blender Cycles 3.0. Dit betekent veel minder wachten en veel meer creëren.
Alles komt samen voor Habezai-Fekri met de toepassing van de uiteindelijke texturen en kleuren in Unreal Engine. NVIDIA RTX GPU’s beschikken over geavanceerde mogelijkheden zoals DLSS, dat de interactiviteit van de viewport in Unreal Engine verbetert door gebruik te maken van AI om frames die op een lagere resolutie zijn gerenderd te upscalen, terwijl de details toch behouden blijven.
Habezai-Fekri werkt voor Airship Syndicate. Eerder was ze kunstenaar bij Square Enix en ArtStation. Bekijk haar werk op ArtStation, waaronder een nieuwe cursus waarin ze inzicht geeft in haar projecten.
NVIDIA Studio-bronnen
Habezai-Fekri is een van de kunstenaars die wordt belicht in de nieuwste Studio Standouts-video, “Stunning Art From Incredible Women Artists.”
Bekijk meer verbazingwekkende digitale kunst in de video van Yulia Sokolova, Nourhan Ishmai, Ecem Okumus en Laura Escoin.
Leer meer over texturen in Substance 3D Painter door de serie van kunstenaar en Adobe Creative Director Vladimir Petkovic, “From Texturing to Final Render in Adobe Substance Painter“, te bestuderen.
Sluit u aan bij het groeiende aantal 3D-kunstenaars die over de hele wereld in realtime samenwerken en in meerdere apps tegelijk werken, met NVIDIA Omniverse.