Stardock heeft vandaag de releasedatum van 26 april voor Galactic Civilizations IV aangekondigd. Het nieuwste deel van de bekroonde space 4X-strategie-sandbox-gameserie neemt het beste van wat zijn voorgangers te bieden hadden en voegt nieuwe functies toe zoals maps met meerdere sectoren, de mogelijkheid om je beschaving mid-game aan te passen via beleid, interne facties, een uniek missie-/zoeksysteem en nog veel meer.
Als de almachtige leider van een ruimtevarende beschaving, zullen spelers op zoek gaan naar nieuwe sterrenstelsels en het opwindende potentieel van het subruimterijk ontdekken. Met meer dan een dozijn beginnende beschavingen om uit te kiezen – plus de mogelijkheid om vanaf het begin unieke, aangepaste beschavingen te creëren – zijn de mogelijkheden voor elke playthrough eindeloos, waardoor spelers elke keer dat ze een nieuw spel starten een werkelijk unieke ervaring hebben.
“Galactic Civilizations IV is het resultaat van jarenlang nadenken over de opwindende innovaties die hebben plaatsgevonden in strategiespellen”, zegt Brad Wardell, CEO van Stardock. “We willen spelers de ultieme turn-based strategie-ervaring bieden, en we hebben dit bereikt door tal van nieuwe functies toe te voegen die de diepte en reikwijdte van het spel vergroten, terwijl we feedback opnemen over verschillende alfa- en bètatestfasen.”
Al bijna 30 jaar concentreert de Galactic Civilizations-serie zich op vier hoofdpijlers: een gesimuleerd universum, sterke AI-tegenstanders, rijke kennis en meerdere wegen naar de overwinning. Galactic Civilizations IV ondersteunt deze benadering door middel van verschillende nieuwe functies.
Maps met meerdere sectoren voegen een nieuwe diepte toe aan de reikwijdte van Galactic Civilizations IV. Hoewel spelers nog steeds in staat zullen zijn om een kleinere kaart te spelen, geeft de mogelijkheid om een avontuur over een enorme kaart met meerdere sectoren te omspannen, een echt gevoel van galactische verovering en verkenning. Elke sector is verbonden door subruimtestromen waarmee de speler ertussen kan reizen.
Hoewel het idee van burgers werd geïntroduceerd in Galactic Civilizations III, was hun rol niet zo duidelijk als nu. Burgers hebben individuele goedkeuringsclassificaties en het is belangrijk om ze tevreden te houden – een ontrouwe en ongelukkige gouverneur kan gewoon hun planeet en de bijbehorende kolonies met zich meenemen en een nieuw rijk stichten als de speler niet oppast. Het verhaal van het spel verandert afhankelijk van welke personages worden gerekruteerd en hoe hun verschillende achtergrondverhalen zich overal manifesteren.
Galactische prestaties lossen het eeuwenoude probleem op van een speler die een duidelijk traject naar de overwinning ziet dat achter nog een paar uur gameplay zit. Historisch gezien stoppen veel spelers op dit punt en nemen ze niet de moeite om hun spel af te maken omdat ze “weten dat ze gaan winnen”, maar het is nauwelijks een bevredigende overwinning. Met deze nieuwe functie kunnen spelers een uitdaging aangaan om “prestigepunten” te verdienen die zullen bijdragen aan een totaal dat nodig is om het spel te winnen. Dit vermindert de “grind” van de late game en zorgt ervoor dat een verhaal tot een veel interessantere conclusie komt.
Het concept van het Core Worlds-systeem werd geïntroduceerd om micromanagement te verminderen. Voorheen moesten spelers elke wereld die ze veroverden afzonderlijk beheren. Wanneer een speler een ondermaatse wereld koloniseert, wordt dit ingevoerd in een kernwereld die de speler al heeft gevestigd. Met dit systeem zullen spelers direct toezicht houden op een kleiner aantal werelden, maar toch de voordelen ontvangen van het koloniseren en veroveren van zoveel mogelijk werelden.
Om een unieke ervaring voor elk spel van Galactic Civilizations IV verder te ondersteunen, kunnen spelers nu tijdens het spelen beleidsregels instellen en bijwerken en uitvoerende bevelen uitvaardigen. Beleid stelt een speler in staat om tijdens het spelen prioriteiten te verschuiven door te kiezen tussen verschillende buffs en focussen, terwijl executive orders de speler in staat stellen een nieuwe resource genaamd controle uit te geven om dingen te doen zoals geld drukken of kolonies opstellen.
Er zijn veel andere functies die deel uitmaken van de Galactic Civilizations IV-ervaring, waaronder verschillende nieuwe toevoegingen om nieuwere spelers te helpen. Een in-game tutorial en adviseurs die strategisch en tactisch advies bieden, maken het gemakkelijker dan ooit om aan de slag te gaan. Veel oude en geliefde functies uit eerdere games – waaronder de scheepsontwerper en de maker van de beschaving – zijn ook inbegrepen.
668
previous post
Fueled Up laat je met vrienden op de bank gamen
Abonneer
Inloggen
0 Reacties
Oudste