Tango Gameworks’ Ghostwire: Tokyo staat gepland voor volgende week en komt zelfs met wat horror elementen, de game beloofd een bovennatuurlijke ervaring. Game director Kenji Kimura en producer Masato Kimura gingen in gesprek met WCCF Tech over de game.
Om te starten is de game niet echt een open wereld game, maar meer een actie adventure titel, met wat sandbox elementen. Kimura zegt het volgende “When we were thinking about the genre of this game if this was an open world game was a question that we wanted to kind of address first in this response. Depending on your view of what an open world game things might change, but for us, we think this is an action-adventure game with a sandbox style map, with a mystery that you want to solve by exploring through the city. In that light, it probably wouldn’t fall into the open world genre, but that’s our thinking.”
Met dat in gedachten is de game vanaf de grond op gebouwd dit om het volgende “make it fun, just to walk around and explore the city. We didn’t want to prohibit exploration. We wanted to encourage it. And also we didn’t want to make it too stressful for the player to explore,” aldus Kimura. “We wanted the player to have the ability to go wherever they wanted to go that felt interesting to him or her as the player. If you see something that’s cool, you want to go there and we want to remove the hurdles or the stress that would normally exist to actually go there.”
En hoelang duurt dit hele avontuur dan ongeveer? Als je enkel het hoofdverhaal zou volgen ben je met 15 uurtjes wel klaar, maar ga je dieper in de game ben je zo een 30/40 uur zoet.
Ghostwire: Tokyo staat gepland voor 25 maart