Battlefield 2042 lanceerde in een belabberde staat, een lage standaard werd er neer gezet als we naar het verleden kijken, het leek een goeie start te hebben als we naar sales kijken, maar de ontvangst was allerminst goed. DICE is druk bezig met de issues aan de game, maar onlangs uitgebrachte berichten laat weten dat de game tijdens de ontwikkeltijd beste klappen te verduren kreeg, hierdoor werd er veel geknipt.
Een van de features is nu naar buiten gekomen. Journalist en insider Tom henderson liet van zich horen op twitter, hij ging daarbij terug naar de zomer van 2020 en de presentatie die hij daar kreeg, de game zou namelijk extreem weer krijgen, denk aan Tornado’s van vuur, vulkanen die uitbarsten, aardbevingen, etc.
Maar, door het tekort aan tijd en de problemen in de ontwikkeling heeft DICE besloten deze elementen eruit te halen, het legde de focus op de Tornado’s die we nu in de game zien. De vernietigings mechanisme en het extreme weer in de game zijn toch punten waar de meeste spelers over vallen en als je dit dan hoort dan kan je allerminst tevreden zijn met wat we nu hebben.
Ondertussen laat Henderson weten dat de game post-launch echt een issue heeft, hijzelf en DICE zijn voornamelijk bezig met de problemen die de game heeft, alle plannen die er waren kan je even vergeten.
De toekomst in de game is nog onduidelijk, we weten enkel dat er een eerste seizoen komt volgens de geruchten. Maar het moet allemaal maar nog blijken of het de datum gaat halen.