Ontwikkelaar en uitgever Sloclap heeft vandaag twee gloednieuwe gameplay-video’s vrijgegeven voor de langverwachte Kung Fu-actiegame Sifu, met diepgaande informatie over de gevechts- en voortgangssystemen van de game tijdens het twee uur durende Sony-spotlight-evenement van vandaag. Bovendien heeft Sloclap onthuld dat het de lanceringsdatum van Sifu met twee weken heeft verplaatst naar 8 februari voor zowel PlayStation-consoles als de Epic Games Store, zodat fans kunnen genieten van het spelen van Sifu voorafgaand aan een ongelooflijk grote maand voor langverwachte AAA-releases. Sifu nadert momenteel de status van gouden meester en de game zal vóór de eerder gecommuniceerde lanceringsdatum gepolijst en klaar zijn voor verzending.
Sifu’s belangrijkste inspiratie komt uit klassieke Kung Fu-vechtfilms, en nergens is dat duidelijker dan de gevechten van de game. In de nieuw uitgebrachte gevechtsvideo van vandaag krijgen spelers een gedetailleerd beeld van het gooien van slagen, het tegengaan van aanvallen en strategieën die ze kunnen gebruiken om een aanval te vermijden of te overleven. Sifu’s unieke visuele stijl belooft een soepele 60 fps op beide platforms, zodat spelers de meest gedetailleerde kijk kunnen krijgen op het bloedbad dat ze op hun vijanden zullen oogsten.
Spelers moeten gefocust, snel en vaardig zijn met hun aanvallen om te slagen in hun zoektocht, maar het opbouwen van een geweldige verdediging door het beheersen van pushbacks, knock-downs en stuns is net zo belangrijk in gevechten. Aanvallen en pareren bieden kansen om efficiënt toe te slaan zodra een vijand uit balans is geraakt, maar onvoorzichtige spelers kunnen tijdens vijandelijke aanvallen overrompeld worden en hun evenwicht verliezen.
Omgevingen in Sifu spelen ook een rol in gevechten. Elk gebied biedt kansen bij de confrontatie met vijanden – leren improviseren en je aanpassen aan de omgeving kan het verschil betekenen tussen leven en dood. Bovendien is focus in gevechten een handig hulpmiddel dat spelers in Sifu kunnen bezitten. Focus bouwt zich op als een krachtig hulpmiddel tijdens gevechten, waardoor jagers uiteindelijk een precieze en verwoestende slag aan een vijand kunnen toedienen.
De tweede video die vandaag is onthuld tijdens het Sony-spotlight-evenement, neemt potentiële sifus door de voortgangssystemen van de game, die zijn gebaseerd op training en zelfverbetering, en legt de integrale rol van de dood tijdens hun reis vast. Spelers dragen een oude hanger waarmee ze na de dood kunnen opstaan - tegen een prijs. Vechters worden ouder met elke dood, maar ze krijgen ook de kans om XP te besteden aan vaardigheden om sterker, wijzer en/of harder terug te komen.
Maar naarmate spelers ouder worden door de dood, ruilen ze geleidelijk maximale gezondheid in voor aanvallende kracht. Het personagemodel veroudert ook, wat vechters ertoe aanzet om na te denken over de gevolgen van hun acties. Maar ouder worden heeft geen nadelige nadelen voor capaciteiten; spelers kunnen het spel voltooien, ongeacht de leeftijd van hun personage.
Vaardigheden kunnen ook worden ontgrendeld wanneer spelers zich in hun Wuguan (een Kung Fu-trainingsfaciliteit die toegankelijk is tussen missies) of bij heiligdommen in de levels vinden. Heiligdommen maken verbeteringen tijdens runs mogelijk door keuzes te bieden tussen voordelen, elk gekoppeld aan een andere kosten of vereiste. Naast vaardigheden stellen extra’s de held in staat zich te specialiseren in een bepaalde eigenschap van hun keuze, met een boost in gezondheid, extra focusladingen, een verbeterde structuurmeter voor het blokkeren van aanvallen, verbeterde wapenduurzaamheid en andere voordelen.
Terwijl spelers hun zoektocht naar wraak voortzetten, hebben ze toegang tot een detectivebord dat informatie bijhoudt die tijdens hun reis is verzameld – details over vijanden, hun locaties en belangrijke informatie over wapens en snelkoppelingen helpen het zoeken naar tegenstanders te beperken.
Sifu’s unieke gameplay bevindt zich op het kruispunt van twee gevestigde en populaire genres, waarbij de intensiteit en tijdloze sensatie van beat ‘em ups wordt gecombineerd met het aangrijpende ontwerp van 3D-personage-actiegames. Tegen een gedetailleerde achtergrond van een fictieve Chinese stad, ontdekken spelers een oud mysterie via een reeks moeilijke confrontaties die hun vaardigheden tot het uiterste op de proef stellen. Om schijnbaar onoverkomelijke kansen te overwinnen, moeten vechters vertrouwen op een beheersing van Kung Fu en een magische hanger die hen na de dood doet herleven. De prijs van magie is echter hoog, en bij elke opwekking veroudert een vechter drastisch: tijd is de prijs die betaald wordt voor wraak.
Kung Fu is een pad voor lichaam en geest. Leer van fouten, ontgrendel unieke vaardigheden en vind de kracht om de verwoestende technieken van Pak-Mei Kung Fu onder de knie te krijgen. De erfenis van uw familie hangt ervan af. Pre-orders zijn momenteel beschikbaar voor € 39,99 voor de standaardeditie en € 49,99 voor de Deluxe-editie. De titel was eerder gepland voor volgend jaar op 22 februari.