Na vele jaren samen aan en uit te hebben gewerkt, en na nog vele jaren bij enkele van de grootste en meest productieve ontwikkelaars ter wereld te hebben doorgebracht, heeft het kerntalent van Typhoon Studios zich hervormd en een gloednieuwe studio aangekondigd: Raccoon Logic.
De in Montreal gevestigde outfit heeft een grote initiële investering binnengehaald en het IP-adres teruggekregen voor de veelgeprezen Journey to the Savage Planet, wat betekent dat ze van start kunnen gaan met nieuwe avonturen in de actie-avonturenruimte.
Al met al hebben de medeoprichters van Raccoon Logic sleutelposities bekleed bij onder meer Ubisoft, Electronic Arts en WB Games, waarbij de studio werd ondersteund door een cruciale investering van het Chinese technologiebedrijf Tencent. Gecombineerd moet het ervoor zorgen dat het tot nu toe onaangekondigde debuutproject van Raccoon Logic zowel de tools als het talent zal hebben dat het nodig heeft.
De oprichters achter Raccoon Logic zijn onder meer:
- Alex Hutchinson, creatief directeur en medeoprichter. Voorheen mede-oprichter en creatief directeur, Typhoon Studios/Google. Daarvoor was hij creatief directeur bij Ubisoft Montreal, waar hij Far Cry 4 en Assassin’s Creed 3 regisseerde. Ander werk uit het verleden omvat Spore, The Sims 2 en Army of Two: The 40th Day voor EA.
- Reid Schneider, studiohoofd, uitvoerend producent en medeoprichter. Voorheen mede-oprichter en Studio Head/EP, Typhoon Studios/Google. Daarvoor was hij mede-oprichter van WB Games Montreal, waar hij de uitvoerend producent was van Batman: Arkham Origins en Batman: Arkham Knight. Schneiders andere eerdere werk omvat EA’s Army of Two en Army of Two: 40th Day, Battlefield Vietnam, en de originele Splinter Cell.
- Yannick Simard, CTO en medeoprichter. Voorheen technisch directeur/softwareontwikkelingsmanager bij Typhoon Studios/Google. Daarvoor werkte hij bij Ubisoft in verschillende hoofdprogrammeur- en technische hoofdrollen voor Watch Dogs 1 en Watch Dogs 2. Andere eerdere werkzaamheden omvatten Army of Two, Army of Two: The 40th Day en Spore Hero bij EA, en Lead Engine Programmer bij Eidos.
- Erick Bilodeau, artdirector en medeoprichter. Voorheen Head of Art van Typhoon Studios/Google. Daarvoor werkte hij bij WB Games Montreal als Lead Technical Artist aan Batman: Arkham Origins. Ander werk omvat Shawn White Skate, Far Cry 2 en Mighty Quest for Epic Loot.
- Marc-Antoine Lussier, technisch ontwerpdirecteur en medeoprichter. Voorheen Principal Technical Designer bij Typhoon Studios/Google. Daarvoor werkte hij bij Ubisoft Montréal als Technical Design Director aan de originele Assassin’s Creed, Assassins Creed 2, Assassin’s Creed 3 en Assassin’s Creed Unity. Ander eerder werk omvat Syberia en Myst 4.