Open je ogen en dompel jezelf onder in de verontrustende en beklemmende sfeer… Bloober Team maakt vandaag bekend dat The Medium, de third-person psychologische horrorgame met next-gen Dual-Reality-gameplay, op 3 september 2021 naar het PlayStation®5-computerentertainmentsysteem komt. Nadat The Medium op 28 januari 2021 wereldwijd succesvol werd gelanceerd voor pc en Xbox Series X|S, brengt Bloober Team de game met veel plezier naar de PS5™ om te profiteren van de consolehardware en de DualSense-controller. De game biedt spelers een meeslepende ervaring waarin ze twee werelden tegelijkertijd verkennen, vol schokkende momenten.
Bloober Team en de wereldwijd leidende uitgeefpartner Koch Media brengen The Medium met veel plezier naar winkels van over de hele wereld. De retailversie van de game verschijnt op 3 september voor pc, Xbox Series X|S en PS5™, terwijl The Medium: Two Worlds Special Launch Edition ook beschikbaar komt in sommige landen. Deze speciale editie wordt vergezeld door een exclusieve SteelbookTM-hoes, de soundtrack van de game en een hardcover artboek van 32 pagina’s.
The Medium is een third-person psychologische horrorgame met innovatieve dual-reality-gameplay. Als Marianne, een medium dat verschillende paranormale vermogens kan gebruiken, kunnen spelers de echte wereld en de geestenwereld zowel afwisselend als gelijktijdig verkennen om een duister mysterie te ontrafelen dat wordt omringd door verontrustende geheimen, sinistere geesten en puzzels die alleen een medium kan oplossen.
The Medium is ontwikkeld en gepubliceerd door Bloober Team, en PEGI 18 beoordeeld. Het is het grootste en meest ambitieuze project van Bloober Team tot nu toe, zonder laadschermen en optimaal gebruikmakend van de nieuwste versie van de Unreal Engine 4. De game verschijnt op 3 september 2021 voor de PlayStation®5 en is momenteel al verkrijgbaar voor Xbox Series X|S, en pc viaSteam,Epic Games Store,GOG, en deMicrosoft Store. Akira Yamaoka, bekend van zijn werk aan de Silent Hill-serie, en Arkadiusz Reikowski van het Bloober Team, werkten samen aan de originele ‘dual’-soundtrack van de game, waardoor beide werelden een geheel eigen sfeer krijgen.